آموزش آرایش صورت

آموزش آرایش صورت

مقدمه

اکثر خانم‌ها کم و بیش دستی در آرایش کردن دارند. آرایش کمک می‌کند نقایص چهره را بپوشانیم، به ظاهر زیبایی که دوست داریم نزدیک‌تر شویم و در نهایت اعتمادبه‌نفس بیش‌تر و حس بهتر نسبت به خودمان داشته باشیم؛ اما واقعیت این است که آموزش آرایش صورت به آن راحتی‌ها که فکر می‌کنیم نیست. دنیای آرایش، ترفندها و باید و نبایدهای زیادی دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکنید، آرایش دیگر شما را زیباتر نخواهد کرد.

در این مقاله آموزش آرایش صورت در خانه را به‌صورت گام‌به‌گام با شما مرور می‌کنیم. همراه ما شوید!

مرحله‌ی اول: آماده‌سازی!

1. صورت‌ها را باید شست: آرایش قبلی‌ صورت را پاک کنید!

اولین مرحله در آموزش آرایش صورت، آماده‌سازی پوست است. متاسفانه بسیاری از افراد این مرحله را نادیده می‌گیرند؛ در صورتی که با پاک کردن کامل صورت از چربی‌ها، آلودگی‌ها و آرایش قبلی‌، آرایش تازه بهتر روی پوست می‌نشیند و بسیار زیباتر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

برای پاک کردن آرایش می‌توانید، از پاک‌کننده‌‌های مختلف صورت، مانند شیر پاک کن، تونر و میسلارواتر استفاده کنید.

2. شوینده‌ی ملایم و مرطوب‌کننده یادتان نرود!

پس از استفاده از پاک‌کننده‌ها صورتتان را با یک شوینده‌ی ملایم و سپس آب سرد بشویید تا از هرگونه آلودگی پاک شود؛ سپس از یک مرطوب کننده‌ی مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

3. پرایمر! پرایمر را فراموش نکنید!

تصور آموزش آرایش صورت حرفه‌ای‌ بدون اینکه قبل از هر چیز از یک پرایمر مناسب با جنس پوستتان استفاده کنید، غیرممکن است. پرایمر پوستتان را صاف‌تر کرده و کمک می‌کند آرایشتان ظاهر طبیعی‌تری پیدا کند.

نکته: استفاده از پرایمر باعث افزایش دوام و ماندگاری آرایش روی صورتتان می‌شود؛ مخصوصا اگر عرق می‌کنید یا می‌خواهید بدوید و کارهایی کنید که ممکن است آرایشتان خراب شود.

4. حالا وقت پودر بازیه!

انواع مختلف کرم پودر، مانند کرم پودرهای مایع، کرمی یا پودری، همه برای یکنواخت کردن پوست استفاده می‌شوند و به‌عنوان پایه‌ای برای دیگر ابزار آرایشی عمل می‌کنند. مهم‌ترین نکته در بخش استفاده از کرم پودر در آموزش آرایش دائم، انتخاب رنگی مطابق با توناژ رنگ طبیعی پوستتان است.

5. هرگز نشه فراموش: کانسیلر

هدف استفاده از کانسیلر، پوشاندن تمام قرمزی‌ها، جوش‌ها و همچنین تیرگی دور چشم است. پس از زدن کانسیلر، مطمئن شوید هیچ مرز و خط مشخصی به جای نگذاشته‌اید و کاملاً با کرم پودرتان مخلوط شده است. در آموزش آرایش صورت، یکدست کردن کرم‌پودر و کانسیلر بسیار مهم است.

6. دوباره کرم پودر! یا پنکک…

استفاده از کرم پودر یا پنکک، باعث می‌شود آرایش شما دوام بیش‌تری داشته باشد.. اگر پوستتان چرب است، از پنکک مات یا کرم پودرهای مایع و فاقد چربی (oil-free) استفاده کنید؛ اما اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کرم پودر مایع یا استیک آبرسان استفاده کنید.

7. هایلایتر: عضو جدایی‌ناپذیر آموزش آرایش صورت

یکی از تکنیک‌های آرایشگری، استفاده از هایلایتر با رنگی چند درجه روشن‌تر از پوست برای نقاط خاصی از صورت است تا چهره عمق و بعد بهتری پیدا کند.

8. با کانتورینگ به‌صورتتان عمق ببخشید

برخلاف هایلایتر، برای کانتورینگ باید از رنگی یک یا دو درجه تیره‌تر از پوستتان، در قسمت‌هایی که می‌خواهید عمیق‌تر به نظر برسند، استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگ کانتورینگ باید مات باشد.

9. لبخند بزنید! رژگونه‌ها! رژگونه‌ها!

آخرین مرحله آماده کردن صورت‌ در آموزش آرایش صورت و چشم استفاده از رژگونه است. کمی لبخند بزنید تا گونه‌های شما مشخص شوند؛ سپس بِراش رژگونه را روی گونه‌ها بمالید. بیش از حد از رژگونه استفاده نکنید، فقط کافیست که رنگ این ناحیه کمی متفاوت با بقیه‌ی قسمت‌ها باشد.

10. انتخاب کانتورینگ و هایلایت و رژگونه با توجه به فرم صورت

برای صورت‌های مربعی

  • کانتورینگ: دو طرف پیشانی و طرفین خط فک.
  • هایلایت: روی پیشانی، روی چانه و روی گونه‌ها.
  • رژگونه: زیر استخوان گونه.

برای صورت‌های گرد

  • کانتورینگ: کمی روی شقیقه‌ها و زیر استخوان گونه.
  • هایلایت: روی پیشانی و چانه (نسبت به فرم مربعی، چانه بیش‌تر هایلایت شود.)
  • رژگونه: زیر استخوان گونه‌ها به‌سمت دهان.

مستطیلی

  • کانتورینگ: سرتاسر محل رویش مو و روی شقیقه‌ها، سرتاسر خط فک.
  • هایلایت: چندان کاربردی در این فرم صورت‌ها ندارد؛ می‌توانید کمی وسط پیشانی را هایلایت کنید.
  • رژگونه: روی استخوان گونه تا زیر گوشه‌یی داخلی چشم.

بیضی یا تخم مرغی

  • کانتورینگ: برای این فرم صورت کاربرد زیادی ندارد؛ کمی زیر استخوان فک.
  • هایلایت: روی استخوان گونه.
  • رژگونه: روی سراسر گونه‌ها با حرکات رفت و برگشتی.

مثلثی

  • کانتورینگ: کانتور را از کنار گوش شروع کنید و به طرف خط فک بکشید. کمی به زیر استخوان گونه هم بیافزایید.
  • هایلایت: دو طرف پیشانی.
  • رژگونه: به شکل V روی گونه‌ها.

قلب شکل

  • کانتورینگ: دو طرف پیشانی و شقیقه‌ها و زیر چانه.
  • هایلایت: برای این فرم صورت نیازی نیست.
  • رژگونه: کناره بیرونی گونه‌ها.

لوزی شکل

  • کانتورینگ: دو طرف پیشانی و شقیقه‌ها و کمی زیر چانه.
  • هایلایت: زیر چشم‌ها با یک مثلث برعکس برای درخشان شدن بیش‌تر چشم‌ها، در وسط پیشانی و چانه.
  • رژگونه: بالای استخوان گونه و به‌سمت گوشه‌ییا کشیده شود.

مرحله‌ی دوم: آرایش چشم

11. پرایمر سایه‌ی چشم

آرایش چشم جایگاه ویژه‌ای در آموزش آرایش صورت برای عروسی و دیگر مراسمات دارد. این کار را باید با سایه‌ی چشم شروع کنید. قبل از سایه زدن، کمی از پرایمر سایه استفاده کنید. پرایمر سایه چشم کمک می‌کند که سایه مدت زمان بیش‌تری روی پلک‌های‌تان باقی بماند.

12. حالا خود سایه‌ی چشم!

در آرایش صورت، فرم چشم‌ها نقش اول را در انتخاب رنگ و مدل سایه‌ی چشم بازی می‌کند؛ برای مثال برای چشم‌های‌ پف‌دار بهتر است، از سایه‌های مات و تیره استفاده کنید. اگر چشم‌های گودی دارید، بهتر است از ترکیب سایه چشم تیره و روشن براق استفاده کنید. چشم‌های خیلی ریز هم با سایه‌هایی که رنگ روشنی دارند، زیباتر به نظر می‌رسند. علاوه بر فرم چشم، برای انتخاب رنگ سایه باید به رنگ چشم‌ها هم دقت کرد. به‌طور خلاصه:

  • اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، دستتان برای انتخاب رنگ سایه‌ی چشم بازتر است و اکثر رنگ‌ها مانند خاکستری، آبی، قهوه‌ای، طلایی و بنفش روی این نوع چشم زیبا هستند.
  • اگر چشم‌های شما سبز است، از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، طلایی، مسی، برنز، هلویی، صورتی و سبز پررنگ استفاده کنید، همچنین رنگ‌ یاسی، رنگ سبز چشم‌هایتان را بیش‌تر نشان می‌دهد.
  • اگر چشم‌های آبی دارید، از رنگ‌های قهوه‌ای، هلویی، طلایی، عسلی پررنگ و طیف رنگ نارنجی استفاده کنید.
  • و اگر چشم‌هایتان خاکستری رنگ است از رنگ‌های تیره‌تر مانند خاکستری سیر نقره‌ای و مشکی برای سایه چشم خود کمک بگیرید.

13. وقت چیه؟ خط چشم!

هدف از کشیدن خط چشم در آموزش آرایش صورت، پررنگ‌تر به نظر رسیدن خط مژه است. پس رنگی شبیه به رنگ مژه‌ه‌های طبیعیتان انتخاب و سپس بسته به سلیقه و تجربه‌تان از مداد یا خط چشم مایع استفاده کنید. خط چشم را برای شکل‌های مختلف چشم به این صورت بکشید:

  • چشم گرد: روی خط مژه در قسمت لبه خارجی چشم و به‌صورت بالدار خط چشمتان را بکشید؛
  • چشم بادامی: خط چشم بالدار طراحی کنید؛
  • چشم ریز: خط چشم باریک بالا و گوشه‌یی پایین چشم (داخل چشم از مداد سفید استفاده کنید.)؛
  • چشم درشت: خط چشم گربه‌ای و بالدار رسم کنید؛
  • چشم تک پلکی یا آسیایی: خط چشم باریک از گوشه‌یی داخلی چشم شروع و به‌سمت گوشه‌یی خارجی پهن‌تر شود؛
  • پلک افتاده: خط چشم پهن و گوشه‌یی خارجی به‌سمت بالا تا چشم حالت به‌سمت بالا بگیرد؛
  • چشم‌های فاصله‌‌دار: در قسمت گوشه‌یی‌های داخلی چشم یا مجرای اشک برای نزدیک‌تر نشان دادن چشم‌ها خط چشم را بکشید؛
  • چشم‌های نزدیک به هم: خط چشمِ نه خیلی نازک و نه خیلی پهن، از گوشه‌یی‌ی داخلی نازک و به‌سمت گوشه‌یی‌ی خارجی چشم پهن شود؛
  • چشم‌ گود و فرورفته: خط چشم بسیار نازک نزدیک خط مژه یا فقط در گوشه‌یی خارجی بالا و پایین پلک
  • چشم های پف دار: از وسط و به‌سمت گوشه‌یی خارجی چشم پهن‌تر شود.

14. ریمل!

مرحله‌ی آخر آرایش چشم در آموزش آرایش صورت ریمل زدن است. ریمل‌ها کاربردهای مختلفی دارند. به‌عنوان مثال اگر مژه‌های کوتاهی دارید، از ریمل بلندکننده استفاده کنید، یا اگر تار مژه‌های شما نازک است از یک ریمل حجم دهنده کمک بگیرید.

قبل از اینکه ریمل بزنید، از فِرمژه استفاده کنید تا مژه‌ها بیش‌تر حالت بگیرند و همچنین از زدن بیش‌تر از دو لایه ریمل خودداری کنید تا چهره‌تان حالت غیرطبیعی و عجیبی پیدا نکند.

 آرایش لب

لب‌ها آماده!

برای آماده‌سازی لب‌ها از مسواک مرطوب یا اسکراب‌های لب خانگی (مانند عسل و شکر قهوه‌ای) استفاده کنید تا لایه‌های اضافی لب برداشته شده و لب‌ها نرم‌تر شوند.

15. حالا رژ!

حالا رنگ رژلب را متناسب با خط لبی که زده‌اید، انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آرایش طبیعی‌تری داشته باشید، رژ هم‌رنگ خط لب، و برای بولدتر نشان دادن لب‌ها از رژ براق استفاده کنید.

16. خط لب

رنگ خط لب باید با رنگ لب‌ها و رنگ رژی که انتخاب کرده‌اید، هم‌خوانی داشته و هم‌رنگ رژ یا کمی تیره‌تر از آن باشد. به هیچ عنوان نباید از خط لبی که از رژتان خیلی روشن‌تر است استفاده کنید؛ چرا که لب‌ها باریک‌تر به نظر می‌رسند.

سخن نهایی

در نهایت پس از اتمام آموزش آرایش صورت ایرانی دخترانه حتما از یک اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید تا در تمام طول روز ماندگار باشد. اسپری تثبیت کننده را در فاصله‌ی 30-20 سانتی‌متری صورتتان نگه دارید و آن را 5-4 بار روی کل صورتتان اسپری کنید. وقت آن رسیده همه را با آرایش حرفه‌ای‌تان سورپرایز کنید. اگر درباره‌ی هر کدام از مراحل گفته شده، سؤالی دارید، آن‌ را با ما در میان بگذارید!

سؤالات متداول

  • انواع آرایش صورت چیست؟

مدل‌های مختلف آرایش صورت وجود دارد که هرکدام ترفندهای خاص خود را دارند. برای مثال در آرایش کلاسیک بیش‌تر بر آرایش چشم و لب تاکید می‌شود. در مدل آرایش لایت یا اروپایی، از رنگ‌های ملایم‌تری استفاده می‌شود و بیش‌تر، هدف پوشاندن نواقص چهره است که این شیوه برای آموزش آرایش صورت لکه دار بسیار مناسب است.

در مقابل، در آرایش سبک شرقی از رنگ‌های شاد، مانند سبز و صورتی و آبی برای آرایش چشم استفاده می‌شود. غلیظ‌تر از این سبک، مدل آرایش صورت عربیست که در آن از رنگ‌های گرم و تیره در تمام اجزای صورت استفاده می‌شود. مشابه این حالت مدل آرایش خلیجیست که در آن هم رنگ‌های براق و خط چشم‌های غلیظ جایگاه ویژه‌ای دارند.

یک سبک جدیدتر آرایش صورت هم سبک هالیوودیست که مشخصه‌ی آن ابروهای طبیعی و بدون آرایش، خط چشم و سایه تیره و برق لب یا رژ بسیار ملایم است.

  • چکار کنیم تا آرایشمان به ما بیایید؟

برای اینکه آرایش زیبایی داشته باشید و اصطلاحاً آرایش به شما بیاید، در قدم اول لازم است تک‌تک اعضای صورتتان را بشناسید. فرم کلی صورتتان، رنگ پوست، فرم و رنگ چشم، فاصله چشم‌ها، فرم بینی و شکل لب و رنگ آن موضوهای هستند که برای آرایش حرفه‌ای صورت باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

منابع

فرم رزرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *