ابروئ ابرو

آموزش میکروبلیدینگ؛ پولساز، خلاقانه!

مقدمه

در ده سال گذشته در دنیای مد ابروهای ضخیم‌تر و طبیعی جای ابروهای نازک را گرفته‌اند و لب‌های سرخ و خط چشم‌های ضخیم جایشان را به آرایش نامحسوسی داده‌اند که گاه دائمی یا نیمه‌دائمیست! در راستای همین نیمه دائمی شدن آرایش‌ها، روزی از روزها، میکروبلیدینگ از آزمایشگاهِ یک مخترع سر از تخم در آورد تا ما خانم‌ها دیگر دغدغه‌ی آرایش کردن را نداشته باشیم و بتوانیم ابروها، چشم‌ها و… را یک بار برای چند صد روز آرایش کنیم!

علاوه بر این از میکروبلیدینگ به‌عنوان راهکاری برای پرتر شدن ابروها و پوشاندن جای زخم‌ها، ماه‌گرفتگی‌ها، سوختگی‌ها و… استقبال زیادی شد. این استقبال بازار آموزش میکروبلیدینگ را هم حسابی داغ کرده و شغل میکروبلیدر یا تکنسین میکروبلیدینگ، به سرعت هرچه تمام‌تر در حال رشد است. در این مقاله، کم و کیف  آموزش میکروبلیدینگ را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ خدا را چه دیدید؟! شاید دلتان خواست روزی روی ابروها و لب‌های دیگران نقش و نگار بزنید یا جای یک زخمِ بهبود یافته روی دست یک نوجوان را بپوشانید تا خاطره‌ی آن زخم عمیق دیگر آزارش ندهد!

راه و رسم میکروبلیدینگ 

میکروبلیدینگ یک نوآوری در زمینه‌ی آرایش نیمه‌دائمی است که با هدف پر کردن ابروهای کم پشت انجام می‌شود. تکنسین یا هنرمند میکروبلیدینگ با استفاده از یک قلم مخصوص، برش‌های کوچکی روی ابروها ایجاد می‌کند و سپس این برش‌ها با جوهر تاتو پر می‌شوند. 

ممکن است که این روش دردناک به نظر برسد؛ اما باید بدانید که این طور نیست و درد میکروبلیدینگ به نسبت روش‌های مشابه مانند تاتوی ابرو، خیلی کم‌تر است

جوهری که در میکروبلیدینگ از آن استفاده می‌شود نیمه دائمیست و بدن شما پس از مدتی آن را تجزیه می‌کند؛ این یعنی هر چند وقت یکبار، معمولاً هر 3 تا 4 سال یک مرتبه، باید میکروبلیدینگ ابروهایتان را تمدید کنید.

در نهایت یک خبر خوش برای علاقه‌مندان به آموزش میکروبلیدینگ ابرو این است که این روش نسبتا گران‌قیمت است و با یادگیری آن می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید؛ البته به شرطی که کارتان را به خوبی انجام دهید و مشتری‌ها از شما راضی باشند.

با آریا رخ میکروبلیدر حرفه‌ای شوید!

تصمیمتان را گرفتید؟ آیا می‌خواهید یک میکروبلیدیر شوید که سالن زیبایی‌اش جای سوزن انداختن ندارد؟

تبریک می‌گوییم؛ یک قدم به پول درآوردن نزدیک‌تر شدید؛ اما قبل از اینکه سالن زیباییتان را افتتاح کنید و سالن از انبوه مشتریان پر شود، باید چند مرحله‌ی ساده- خب راستش نسبتاً ساده- را طی کنید.

اگر قصد دارید در دوره‌های آموزش میکروبلیدینگ شرکت کنید…

اولین قدم در رسیدن به مقامِ استادیِ میکروبلیدر، ثبت‌نام در یک دوره‌ی معتبر آموزش میکروبلیدینگ است. مدارک بین‌المللی در رشته‌ی میکروبلیدینگ را یکی از دو سازمان انجمن متخصصان پیگمنت و آکادمی میکروپیگمنتیشن آمریکا صادر می‌کنند. در ایران نیز آموزش میکروبلیدینگ در تهران و سایر نقاط کشور از طرف اشخاص و مکآن‌های مختلف زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور انجام می‌شود. دقت کنید و دوره‌ی آموزشی میکروبلیدینگ را هوشمندانه انتخاب کنید. مراقب دوره‌های آموزشِ بیش از حد فشرده و ارزان باشید! این دوره‌ها معمولاً معتبر نیستند. همچنین طرح آموزشی دوره را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که تمام آموزش‌های لازم را از طریق این دوره‌ها دریافت می‌کنید.

مباحث و طول و درازی دوره آموزش میکروبلیدینگ

در یک دوره‌ی معتبر آموزش میکروبلیدینگ صورت، این موضوعات تدریس می‌شوند:

  • آناتومی پوست؛

  • تئوری رنگ و ترکیب رنگ؛

  • طراحی ابرو و ساختار صورت؛

  • انتخاب سوزن و تجهیزات؛

  • ایمنی، استریلیزاسیون و بهداشت؛

  • آموزش میکروبلیدینگ با دستگاه؛

  • تکنیک‌های اصلاح؛

  • ارتباط با مشتری.

برای پول و وقت خود ارزش قائل باشید و بهترین دوره‌ی آموزشی را انتخاب کنید. یک دوره‌ی آموزش میکروبلیدینگ به‌طور معمول حدود یک هفته طول(از نظر فنی بررسی شود) می‌کشند. در این یک هفته تمام انرژی و زمانتان را صرف یادگیری کنید و مطمئن باشید که اگر یک هفته تفریح نکنید هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد

در پایان دوره‌ی آموزشی، باید خودتان را برای آزمون دریافت گواهینامه آماده کنید. داشتن این گواهینامه به معنای مجوز شروع فعالیت شما به‌عنوان یک میکروبلیدر حرفه‌ایست. مدرکی که به شما اعطا می‌شود، نشان دهنده‌ی شرکت شما در دوره و گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل آموزشی است و شامل تعداد ساعات آموزش،  امضای مربی و مهر آموزشگاه می‌شود.

کار نیکو کردن از پُر کردن است!

بعد از گذراندن دوره‌ی آموزش میکروبلیدینگ و دریافت گواهینامه، به یک میکروبلیدر یا مرکز میکروبلیدینگ مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید تا شما را به‌عنوان کارآموز بپذیرند. گذراندن دوره‌ی کارآموزی باعث پیشرفت مهارت‌های شما می‌شود و فرصت تمرین و آزمون و خطا را قبل از شروع کار حرفه‌ای برای شما فراهم می‌کند. در دوره‌ی کارآموزی سعی کنید تا تمام ریزه‌کاری‌ها و نکات تجربی را از میکروبلیدر بیاموزید. البته در انتخاب محل کارآموزی دقت کنید؛ بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که تجربه‌هایشان را در اختیار رقبای بالقوه نگذارند! در ضمن متاسفانه کارآموزی میکروبلیدینگ اغلب بدون حقوق است. پس کارتان را بدون چشم داشت مالی انجام دهید. وقت برای پول درآوردن هست!

و بالاخره… راه‌اندازی کسب و کار

خب! بالاخره به بخش جذاب کار رسیدیم. بعد از گذراندن دوره‌ی آموزش میکروبلیدینگ و قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه، وقت آن رسیده که از وزارت بهداشت و سازمان‌های مرتبط مجوز بگیرید. این مرحله به‌نسبت دشوار است و کاغذبازی‌های زیادی دارد. فراموش نکنید که راه‌اندازی یک کسب و کار جدید کمی زمان می‌برد، پس صبور باشید. به زودی دیگران، شما و استعدادتان را کشف می‌کنند و در سالن شما جای سوزن انداختن نخواهد بود، آن وقت باید فکر هُل دادن دیوارها باشید! 

روی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. جاهایی مثل اینستاگرام مکان‌های عالی برای جذب مشتریان هستند؛ پس برای ساختن یک پیج عالی با عکس‌های زیاد و جذاب، دست بهکار شوید. برای انجام این کار بهتر است از عکاسان حرفه‌ای، متخصصان شبکه‌های اجتماعی، طراحان سایت و افرادی که در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن دارند کمک بگیرید و خودتان را درگیر این مسائل نکنید.

سخن پایانی

میکروبلیدینگ به‌عنوان راه حلی محبوب برای ابروهای کم‌پشت به شمار می‌رود و حتی می‌تواند به افرادی که به دلیل بیماری‌هایی مانند آلوپسی یا در اثر درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی دچار ریزش مو شده‌اند، ابروهایی با ظاهر طبیعی هدیه کند. در حال حاضر، میکروبلیدینگ یک صنعت چند میلیارد دلاری در سراسر جهان است و حتی پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۴۰ درصد رشد داشته باشد و این‌ها دلایلیست که گذراندن دوره‌های آموزش میکروبلیدینگ را به یک فکرِ بکر تبدیل می‌کنند. 

شما درباره‌ی دوره‌های آموزش میکروبلیدینگ چه فکر می‌کنید؟ آیا دوره‌ی دیگری را در حوزه‌ی آرایشگری سراغ دارید که چنین آینده‌ای داشته باشد؟ اگر به‌تازگی دوره‌های آموزشی میکروبلیدینگ را گذارنده‌اید برای ما از تجربیات و نظراتتان بنویسید و همچنین بگویید که به نظر شما بهترین مرکز آموزش میکروبلیدینگ در تهران و شهری که در آن زندگی می‌کنید کجاست؟

سؤالات متداول

  • آیا یادگیری میکروبلیدینگ سخت است؟

به‌طور خلاصه می‌توان گفت که یادگیری میکروبلیدینگ، به‌خصوص اگر در زمینه‌ی آرایش صورت و ابرو تجربه و دانشی نداشته باشید، می تواند کمی سخت باشد؛ با این حال، حضور یک مربی با دانش و دلسوز می‌تواند فرایند یادگیری را برای شما بسیار آسان‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *