ابرو و فرم دهی با تاتو

تاتو ابرو و فرم دهی به آن

همان طور که احتمالاً بهتر از ما می‌دانید، تاتو ابرو یک روش برای پرپشت نشان‌دادن ابروست و جزو تکنیک‌های آرایش دائم محسوب می‌شود.

این روش برای کسانی که ابروهای نازک و کم‌پشت دارند، یا به هر دلیلی ابرویشان را ازدست‌داده‌اند، یک گزینه‌ی امیدبخش است؛ البته با استفاده از این تکنیک، شما همچنان به جلسات ترمیم نیاز دارید؛ اما دیگر از آرایش هر روزه‌ی ابرو جلوی آینه خبری نیست.

در این مقاله، همه‌ی اطلاعات لازم درباره‌ی ابرو مانند بهترین رنگ تاتو ابرو و فرم دهی آن را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

تاتو ابرو چیست؟

تاتو کردن ابرو‌ها به‌عنوان یکی از خدمات پوست و زیبایی، برای برطرف‌کردن نواقص ابرو، پرکردن و حالت دادن به ابروهای نازک و پراکنده، به افراد زیادی کمک کرده است تا بتوانند بدون نیاز به آرایش روزانه مثل مداد و سایه ابرو، برای مدت طولانی از ابروهای آرایش شده‌شان لذت ببرند.

در این روش، یک متخصص با‌تجربه، رنگ را از طریق سوزن‌های مخصوص استریل، باظرافت بر لایه‌ی سطحی پوست اعمال می‌کند؛ با حرکت سوزن مخصوص به داخل و خارج از پوست، رنگ‌دانه یا اثر رنگ روی پوست باقی می‌ماند.

یک عمل و چند روش مختلف

در ادامه جدیدترین و بهترین روش تاتو ابرو را به شما معرفی می‌کنیم:

  • میکروبلیدینگ، فیبروز یا هاشور ابرو: در این روش که بیش‌تر برای تاج ابرو استفاده می‌شود، پس از هاشور زدن، رنگ وارد لایه‌های سطحی پوست می‌شود و خط‌هایی مانند موی ابرو را به شکل بسیار طبیعی ایجاد خواهد کرد.
  • شیدینگ ابرو: در این روش با استفاده از تکنیک سایه‌روشن، قسمت انتهای ابروها را پرپشت‌تر کرده و در تاج ابرو سایه‌ی کم‌رنگ‌تری ایجاد می‌کنند. این روش تاتوی ابرو جدید مانند تاتو معمولیست؛ اما در آن از رنگ‌های روشن‌تر استفاده می‌شود و به همین علت ماندگاری کم‌تری دارد.
  • میکروپیگمنتیشن: این روش به میکروبلیدینگ بسیار شبیه بوده و تنها تفاوت آن‌ها در نوع قلمشان است. در میکروپیگمنتیشن با استفاده از کارتریج، رنگ‌ها در لایه‌های عمیق‌تر پوست اعمال می‌شوند.

دو روش شبیه ولی متمایز

همان طور که گفتیم در تاتو ابرو رنگ‌دانه‌ها با استفاده از یک سوزن مخصوص به لایه‌های میانی پوست تزریق می‌شوند. این نوع تاتو بسته به فرم صورت، چشم‌ها و البته سلیقه‌ی مشتری انجام می‌شود و انواع متفاوتی هم دارد. در روش معمولی و قدیمی تاتو، تمام ابرو با رنگ پر می‌شود که شکلی غیرطبیعی و اغراق شده دارد.

شیدینگ ابرو، به ابروها حالت سایه مانندی می‌بخشد و برای مناطق کم‌پُشت ابرو کاربرد دارد. این روش به نسبتِ نوع معمولیِ تاتو، ماندگاری کم‌تری دارد؛ اما حالت طبیعی ابروها حفظ می‌شود و به شکل نقاشی‌های قهوه‌خآن‌های در نمی‌آید.

هاشور ابرو نیز که با نام‌های فیبروز ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو هم شناخته می‌شود، ضمن داشتن مزیت‌های شیدینگ، از شیدینگ ابرو ماندگاری بیش‌تری دارد. در این روش نواقص ابرو به کمک خط‌هایی بسیار شبیه ابروی طبیعی، اصلاح می‌شوند.

توجه، توجه! بهترین روش تاتو ابرو را به شما معرفی می‌کنیم…

واقعیت این است که هرکدام روش‌های مختلف تاتوی ابرو دخترانه و زنانه مزایا و مشکلات خودشان را دارند؛ اما دراین‌بین، می‌توان به‌جرئت گفت که میکروبلیدینگ ابرو اگر به‌صورت تلفیقی و زیر نظر پیگمنتر حرفه‌ای انجام شود، با بهترین نتایج همراه خواهد بود. این روش امروزه‌ محبوب‌ترین شیوه تاتو هم به شمار می‌رود و بر اساس فرم ابرو و سلیقه‌ی مشتری، بهترین نتیجه را به‌دنبال دارد.

چگونه از ابروهای تاتو شده‌ی خودمان محافظت کنیم؟

پوست صورت به‌خودی‌خود خیلی حساس است و برای اینکه بعد از تاتو ابرو با عوارض مهمی روبرو نشوید، باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • از یک هفته قبل از تاتو مصرف هرگونه کرم موبر و یا لایه بردار را متوقف کنید. در غیر این صورت پوست شما نازک می‌شود و تاتو با درد و زخم زیادی همراه است. همچنین بهتر است تا ۱ ماه پس از انجام روش‌های مختلف تاتو ابرو از کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید.
  • اگر داروهای رقیق‌کننده‌ی خون را مصرف می‌کنید، استفاده از آن‌ها را با تأیید پزشک به‌صورت موقت متوقف سازید. تا زمان تاتو پوست شما دچار خونریزی نشود.
  • پس از انجام تاتو، ابروها تا یک هفته باید کاملاً خشک بمانند و تماس ابرو با آب اجتناب کنید. در این می‌توانید مدت با استفاده از کرم‌های مخصوص، ابروها را مرطوب کنید.
  • تا ۱ ماه پس از تاتو ابرو به استخر و سونا نروید؛ آب، گرما و موادی مانند کلر باعث ازبین‌رفتن رنگ‌دانه‌ها و ایجاد حساسیت می‌شود. همچنین بدون محافظ هم در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

مراقب باشد! عوارض تاتو ابرو

چشم‌ها دریچه‌ها‌ی ما به جهان بیرون هستند. به‌جز این پوست در این نقاط از حساسیت بسیاری برخوردار است و اگر تاتو در محیط‌های غیربهداشتی و بدون مجوز انجام شود، امکان ورود باکتری‌ها و ویروس‌ها و ایجاد انواع بیماری‌ها و عفونت‌های به بدن وجود دارد.

فراموش نکنید که تاتو کردن یک روش با ماندگاری زیاد است و اگر پس از مدتی از مدل آن خسته شوید و بخواهید طرح آن را تغییر دهید، باید به سراغ از روش‌های پاک‌کردن تاتو ابرو مانند لیزر و یا حتی جراحی بروید که هرکدام از این روش‌ها با حساسیت‌ها و عوارض فراوانی همراه‌اند. پس در انتخاب تاتو دقت کنید یا از روش‌های جایگزین تاتوی ابرو مانند هاشور ابرو و شیدینگ ابرو استفاده کنید که به‌مرورزمان و در طول یک سال از بین می‌روند و نیاز به ترمیم دارند.

از طرف دیگر در این شیوه، امکان بروز حساسیت‌ها و آلرژی‌های پوستی هم وجود دارد و در صورت عدم پیگیری ممکن است منجر به ایجاد تومورهای خطرناک شوند. خارش، پوست‌پوست شدن، کهیر و ورم از جمله عوارض شایعی هستند که افراد باتوجه‌به نوع پوستشان ممکن است به آن‌ها دچار شوند.

سخن پایانی

این جزئیات داستانِ تاتوی ابرو بود که در این مقاله از سیر تا پیاز فرم دهی ابرو با تاتو را با شما در میان گذاشتیم. در پایان فراموش نکنید که اگر قصد تاتو کردن ابروهایتان یا هر نقطه‌ی دیگر را دارید حتماً در انتخاب مرکز و سالن زیبایی که می‌خواهید به آنجا مراجعه کنید و پیگمنتری که می‌خواهد تاتو و هاشور ابرو را برای شما انجام دهد دقت زیادی داشته باشد. به‌هرحال صلاح مملکت خویش خسروان دانند! ما توصیه‌مان این است که خودتان تصمیم نهایی را بگیرید؛ ولی یک چیز را در ذهنتان داشته باشید: «نمی‌توان به خاطرِ احتمال تصادف با اتوموبیل، از خیابان عبور نکرد!»

در پایان امیدواریم که این مطالب برای شما سودمند واقع شده باشند. نظرات و تجربه‌هایتان در این حوزه را، در کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید و هر روز هم زیبا و زیباتر شوید!

سؤالات متداول

ماندگاری تاتو ابرو چقدر است؟

این روش به‌صورت سنتی و معمولی برای همیشه ماندگار است و تنها با روش‌های مخصوص پاک می‌شود؛ اما در روش‌های جدیدتر مانند میکروبلیدینگ، جوهر در لایه‌ی سطحی‌تر پوست قرار می‌گیرد و پس از یک سال نیاز به ترمیم دارد.

آیا تاتو ابرو دردناک است؟

بله! اگرچه در این روش از کرم‌های بی‌حس‌کننده هم استفاده می‌شود؛ اما تاتو کردن همچنان دردناک است و جدا از دردناک بودن، روند بهبودی زمان‌بر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *