دوره های میکروبلیدینگ

دوره‌های میکروبلیدینگ را کجا و چگونه بگذرانیم؟

 مقدمه

دوره میکروبلیدینگ در آموزشگاه‌های آرایشگری معتبر و توسط مربیان مجرب سازمان فنی ‌‌‌‌و حرفه‌ای برگذار می‌شود. این دوره، شامل سرفصل‌های تخصصی یادگیری صفر تا صد فیبروز ابرو و آموزش کار با دستگاه است. هنرجویان در پایان این دوره‌ی آموزشی، برای ورود به بازارکار آماده‌اند و قادر به دریافت مدارک فنی ‌‌‌‌و حرفه‌ای و بین‌المللی میکروبلیدینگ هستند. در این مقاله روند و کم و کیف آموزش دوره را بررسی می‌کنیم.

نحوه‌ی برگذاری دوره‌ی میکروبلیدینگ

دوره میکروبلیدینگ اغلب در 6 جلسه برگذار می‌شود و شامل آموزش‌هایی مانند آموزش بلید ابرو است. هزینه دوره با توجه به خصوصی و یا نیمه‌خصوصی بودن کلاس تعیین می‌شود و در بسیاری آموزشگاه‌ها امکان پرداخت شهریه به صورت اقساط وجود دارد. همچنین در آموزشگاه‌های معتبر کلاس‌ها در روز‌های تعطیل هم برگذار می‌شوند.

سرفصل‌های جالب در دوره‌‌ی میکروبلیدینگ

به‌طور معمول سرفصل‌های اصلی یک دوره‌ی آموزش میکروبلیدینگ عبارتند از:

  • آموزش مشاوره با مشتری جهت انجام کار و پذیرش؛
  • آموزش آماده سازی پوست
  • آموزش طراحی متناسب با چهره؛
  • آموزش فیبروز ابرو و هاشور ابرو (میکروبلیدینگ  ابرو)؛
  • آموزش میکروبلیدینگ لب و سایه لب؛
  • آموزش میکروبلیدینگ خط چشم و بن مژه؛
  • آموزش هاشور مویی و کرکی؛
  • آموزش انواع هاشور (هاشور ابروی تیغ ماهی، هاشور ابروی آسیایی، هاشور ابروی کلاسیک، هاشور ابروی سه بعدی)؛
  • آموزش ترمیم نهایی؛

آموزش نحوه‌ی مراقبت و نگهداری در  دوره نقاهت میکروبلیدینگ.

انواع میکروبلیدینگ

در این دوره، آموزش‌ها به گونه‌ای داده می‌شوند که تمام انواع میکروبلیدینگ را پوشش دهند.

  • میکروبلیدینگ ابرو: در این روش ابرو ها به کمک یک قلم که در نوک آن سوزن‌های ریزی نصب شده است و با استفاده از جوهر پر پشت می‌شوند؛ به این ترتیب خطوط ابرو را رسم می‌کنند و چهره‌ ی شخص زیباتر می‌شود.
  • میکروبلیدینگ لب: در این روش همانند میکروبلیدینگ ابرو از یک قلم استفاده می‌شود. به‌وسیله‌ی این قلم رنگدانه‌ها به قشای میانی پوست لب تزریق شده و باعث رنگ گرفتن لب‌ها می‌شود.  برخی افراد از این روش فقط برای دور لب و برخی دیگر برای کل لب استفاده می‌کنند.
  • میکروبلیدینگ پوست صورت: روشی است که برای درمان شرایط پوستی مختلف از آن استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از چندین سوزن استریل کوچک که برای سوراخ کردن پوست استفاده می‌کنند؛ امکان بازسازی لایه‌های پوستی فراهم می‌شود. از این شیوه برای از بین بردن چین و چروک، جای زخم، آکنه، آلوپسی، مشکلات مربوط به رنگدانه‌های پوستی، عارضه‌های پوست شل که در اثر کاهش وزن یا لیپوساکشن ایجاد شده‌اند و همچنین کمک به جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

ابزار ضروری برای میکروبلیدرهای عزیز:

برای یادگیری میکروبلیدینگ هنرجو باید این ابزارها را در اختیار داشته باشد:

  • قلم‌های مخصوص میکروبلیدینگ ابرو: قلم مخصوص میکروبلیدینگ ابرو ابزاری غیربرقی و خودکار مانند است که برای اجرای تکنیک فیبروز و میکروبلیدینگ ابرو کاربرد دارد. 
  • سوزن مخصوص: به‌طور کلی سه دسته سوزن در میکروبلیدینگ استفاد می‌شود:
  1. سوزن یو یا گرد: که تیغ آن به شکل نیم‌دایره یا U انگلیسی است. این سوزن برای طراحی خطوط تاج ابرو که هلالی هستند، کاربرد دارد.
  2. سوزن سرکج یا فلت یا اسلوپ: همان طور که از نامش پیداست سرش کج و فلت است و برای طراحی خطوط دم ابرو که تیز و صاف هستند بیشتر کاربرد دارد. 
  3. سوزن شیدینگ: این سوزن انواع مختلفی دارد که برای سایه‌زنی بین خطوط تارهای مو و پر کردن فضاهای خالی کاربرد دارد. 
  • خط‌کش قرینه ساز: ابزار قرینه سازی که در بازار به شکل انواع خط‌کش قرینه سازی، کولیس و دیوایدر موجود است و برای اندازه‌گیری و نشان دادن ابعاد دقیق طرح در زمان میکروبلیدینگ از این ابزار استفاده می‌کنند. خط‌کش قرینه ساز  انواع مختلفی مانند خط‌کش چسبی، خط‌کش یک‌بار مصرف و خط‌کش چند بار مصرف را شامل می‌شود که میکروبلیدرها با چسباندن این خط‌کش‌ها روی صورت، می‌توانند طرح مدنظر را به دلخواه روی پوست پیاده‌سازی کنند.
  • رنگ‌های مخصوص: رنگ مهم‌ترین نقش را در ماندگاری بلید بازی می‌کند. رنگ‌ها انواع مختلفی دارند و برندهای متفاوتی آن‌ها را تولید می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به رنگ سوپ (supe)، رنگ سوپر(super)، رنگ جامد چیک، رنگ تاتو پرمابلند، رنگ تاتو کی‌ پی، رنگ تاتو ورد فیمس و رنگ تاتو بیوتاچ اشاره کرد.

بعد از اتمام دوره‌…

بعد از اتمام دوره، هنرجو با تمام ابزارهای انجام میکروبلیدینگ ابرو، از جمله قلم دستی نقره‌ی سنگین، قلم خارج از مرکز، سوزن‌های یک‌بار مصرف،سوزن سر کج، خط‌کش قرینه ساز ابرو، رنگ‌های فیبروز و آشنا می‌شود و در کار کردن با آن‌ها مسلط خواهد شد. همچنین هنرجو قادر خواهد بو که به راحتی و با توجه به فرم صورت فرد، طرح مناسبی طراحی کند و پس از انتخاب رنگ مناسب، میکروبلیدینگ ابرو را انجام دهد.

مدرک فنی ‌‌‌‌و حرفه‌ای میکروبلیدینگ معتبر در 132 کشور! 

با شرکت در کلاس‌های آموزشی دوره میکروبلیدینگ می‌توانید مهارت خود را افزایش دهید و پس از پایان دوره، مدرک فنی ‌‌‌‌و حرفه‌ای را دریافت کنید.

در انتهای دوره‌ ی آموزشی، آزمون‌هایی توسط آموزشگاه از هنرجویان گرفته می‌شود تا آن‌ ها برای شرکت در آزمون‌های سازمان فنی ‌‌‌‌و حرفه‌ ای آماده شوند.

به جز شرکت در آزمون‌های آموزشگاه‌ها با تهیه‌ی کتاب و جزوه‌های آموزشی می‌توان شانس دریافت مدرک فنی ‌‌‌‌و حرفه‌ای را افزایش داد.

بازار کارِ میکروبلیدینگ پررونق است!

امروز همه به‌دنبال روش‌هایی برای جوان ماندن هستند و داشتن ابروهای پهن و پرپشت صورت را جوان‌تر نشان می‌دهد، به همین دلیل هم هر روز روش‌های تازه‌ای برای جوان‌سازی پوست و زیباتر شدن معرفی می‌شود.

از آن جا که هزینه‌ی این متد بسیار مناسب است.

در صورتی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید می‌توانید به درآمد بسیار بالایی برسید.

سخن پایانی

با استقبال از روش‌های جوان‌سازی پوست، میکروبلیدینگ هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم در خودتان توانایی و علاقه‌ی کار کردن در این حوزه را می‌بینید با شرکت در این دوره در آموزشگاهی معتبر، در این رشته‌ی خوش آتیه قدم بگذارید. در ضمن این نکته را به یاد داشته باشید که برای تاسیس یک سالن زیبایی، گذراندن دوره‌های آموزشی کافی نیست و برای کسب مجوز باید دوره‌های آرایش و پیرایش را بگذرانید یا در هفت دوره‌ی آرایش و پیرایش به صورت مجزا شرکت کنید. خب حالا نوبت شماست، شما از شرکت در دوره‌های آموزشی میکروبلیدینگ چه تجربه‌ای دارید؟ نظرات و تجربه‌هایتان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

علت استقبال از میکروبلیدینگ برای جوان سازی؟

ظرافت و زیبایی این روش در کنار فرم طبیعی که به ابروها می‌بخشد، همه را مشتاق کرده که از این روش جدید برای هاشور ابروهایشان استفاده کنند. پاک کردن راحت فیبروز، تغییر حالت دادن ساده‌ی ابروها، سوزش و درد کمتر به نسبت روش‌های مشابه، در کنار دقت بیشتر به دلیل دستی بودن این روش، ایجاد تراکم بالا در ابرو و در نهایت التهاب کم از دیگر مواردی است که باعث رونق بازار و استقبال میکروبلیدینگ شده است.

منابع:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *