خدمات و مراقبت زیبایی ناخن

ناخن‌های خود را دوباره بیافرینید!

مقدمه‌ای بر داشتن ناخن‌های زیبا

این روزها خیلی‌ها برای زیبایی بیشتر دست‌ها و داشتن ناخن‌های زیباتر، به خدمات کاشت ناخن روی می‌آورند. کاشت ناخن علاوه بر زیبایی برای کسانی که ناخن‌هایشان را دوست ندارند یا نمی‌توانند عادت جویدن ناخن را کنار بگذارند، بسیار مناسب است. کاشت ناخن انواع  و روش‌های مختلفی دارد که در این مقاله درباره‌ی آن‌ها و مزایا و عوارض هر کدام صحبت می‌کنیم.

فصل کاشت ناخن

همان طور که گفتیم استفاده از خدمات کاشت دلایل مختلفی دارد که ممکن است از زیبایی صِرف تا مشکلات ناخن‌ها را در بر گیرد.

منظور از کاشت ناخن این نیست که ناخن را جوری بکارند که بتواند مثل لوبیای سحرآمیز سر از خاک بیرون بیاورد و به ما سلام کند. بلکه صرفا منظور این است که ناخن‌های مصنوعی را به شکل اکستنشن به ناخن اصلی ما متصل کنند.

ناخن‌های مصنوعی در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگون و در رنگ‌های طبیعی و متنوعی در بازار وجود دارند و با روش‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را کاشت. اما برای کاشت ناخن باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است روش‌ها و مواد کاشت ناخن را بشناسید و در صورت تصمیم برای انجام این کار، حتماً به یک متخصص مراجعه کنید.

انواع روش‌های کاشت

روش‌های کاشت ناخن‌های مصنوعی به 3 گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

  • قالبی: این ناخن‌ها از جنس پلاستیک هستند و در فروشگاه‌های لوازم آرایش و داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.
  • پودری: در این روش پودرهای کاشت ناخن روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرند.
  • ژله‌ای: این روش که به ژلیش ناخن هم معروف است با استفاده از ژل‌های UV انجام می‌شود و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و جدیدترین روش های کاشت محسوب می‌شود.
  • ترکیبی یا میکس: این روش ترکیبی از دو روش کاشت ژله‌ای و پودریست.

در ادامه هر کدام از این روش‌ها را به‌صورت محتصر بررسی می‌کنیم:

قالبی

به طور دقیق توضیح دهید که چرا به این روش قالبی می گویند. این روش در واقع بی‌کیفیت‌ترین نوع محسوب می‌شود. در این روش، مواد کاشت روی ناخن مصنوعی قرار می‌گیرند و پس از استفاده از مواد ضد قارچ، در نهایت ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی قرار گرفته و برای مدتی آن‌ را فشار می‌دهند تا به‌خوبی بچسبد. در این نوع کاشت احتیاج به سوهان‌کِشی نیست و به همین دلیل هم بعد از مدت کوتاهی ناخن به‌اصطلاح هوا می‌گیرد.(وقتی هوا میگیرد یعنی چه اتفاقی برایش می افتد؟)

ناخن قالبی دوام زیادی ندارد و خیلی زود می‌شکند. همچنین به‌دلیل ضخیم بودن لایه‌ی اکستنشن شده، نتیجه چندان حالت طبیعی ندارد و برای افرادی که ناخن‌های یک شکلی ندارند،  چندان مناسب نیست.

در این روش به دلیل قالبی بودن ناخن باید تمام ناخن‌های دو دست یک شکل باشند.(کدوم ناخن ها باید یک شکل باشند؟ ناخن های واقعی فرد یا ناخن های مصنوعی که میذاره؟)

پودری

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت در میان خدمات کاشت ناخن در منزل و آرایشگاه بهترین نتیجه را به‌دنبال دارد.  در این روش ابتدا ناخن کار با استفاده از الکل، ناخن و اطراف آن را ضدعفونی می‌کند و  ناخن مصنوعی که به آن تیپ هم می‌گویند را به انتهای ناخن(انتهای ناخن کدوم سمتش میشه؟) طبیعی می‌چسباند و سپس ناخن را به‌اندازه‌ی‌ دلخواه کوتاه می‌کند.

در مرحله‌ی بعد ناخن به مواد ضد قارچ و در نهایت به مواد کاشت آغشته می‌شود. در پایان این روش ناخن‌ها باید به دقت و با حوصله سوهان‌کِشی شوند، به همین دلیل هم این روش بسیار زمان‌بر است و به کسانی که وقت و حوصله‌ی زیادی ندارند، توصیه نمی‌شود.

ژله‌ای

در این روش بعد از استفاده از ماده‌ی ضد قارچ، سه لایه ژل به نام‌های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین، روی ناخن‌ها قرار می‌دهند و به این ترتیب لایه‌ای شیشه‌ای و محکم بر سطح ناخن‌ها ساخته می‌شود. پس از هربار ژل زدن، دست‌ها را در دستگاهی به نام UV قرار می‌دهند و سپس با استفاده ماده‌ی کلینز، حالت چسبندگی ناخن‌های جدید را از بین می‌برند.

کاشت ژله‌ای بسیار شبیه به پودریست و تنها تفاوتشان در مواد و دستگاه UVایست که استفاده می‌کنند.

در روش کاشت ژله‌ای، ناخن‌های طبیعی آسیبی نمی‌بینند و رشد آن‌ها متوقف نمی‌شود. این نوع خدمات برای کسانی که عادت به جویدن ناخن‌هایشان دارند هم مناسب است و بدمزه‌ بودن مواد و کنده نشدن آن‌ها، به ترک این عادت کمک می‌کند.

اگرچه چسب ناخن (چسب ناخن چیه؟) حساسیت‌زا نیست؛ اما ممکن است برخی به مواد آن حساسیت داشته باشند؛ در این صورت پوست دچار اگزما شده و باید هر چه سریع‌تر ناخن‌های مصنوعی برداشته شوند. در نهایت باید گفت که دوام این نوع کاشت ناخن در حدود دو هفته است و انجام آن به خاطر جنس مواد در مناطق مرطوب توصیه نمی‌شود.

ترکیبی

کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله‌ایست. در این روش بعد از استفاده از ضد قارچ، کاشت به روش پودری انجام می‌شود؛ اما بعد از سوهان‌کِشی تنها یک لایه ژل را روی ناخن می‌گذارند و سپس آن را داخل دستگاه UV خشک می‌کنند. این روش زیبایی خاصی به ناخن‌ها می‌بخشد؛ اما نسبت به سایر روش‌های کاشت کمی گران‌تر است.

مقایسه‌ی انواع کاشت ناخن

روش کاشت پودری بیش از تمام روش‌ها با استقبال مواجه می‌شود و به نوعی روش کاشت اصلیست که با انواع دیگر ترکیب می‌شود و نوع جدیدی را می‌سازد. این روش دوام بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد؛ البته باید توجه کنید که دوام هر روش به نحوه‌ و کیفیت اجرای آن نیز بستگی دارد.

روش کاشت ژله‌ای ناخن بسیار زیباست؛ اما در مناطق شرجی و مرطوب دوام کمتری دارد. با این حال  و در صورت استفاده از مواد کاشت ناخن با کیفیت، این روش در هر هوایی تا حدود یک ماه دوام می‌آورد.

عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن در کنار فوایدی نظیر افزایش زیبایی و جلوگیری از جویدن ناخن‌ها، می‌تواند عوارضی را هم به‌دنبال داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش احتمال جذب مواد شیمیایی: ساییدن ناخن طبیعی با سوهان‌های برقی باعث نازک شدن لایه‌ی سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می‌شود. در این شرایط با قرار گرفتن مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی سطح نازک ناخن، احتمال جذب این مواد از روی سطح ناخن و پوست وجود دارد.
  • افزایش احتمال جدا شدن ناخن: این اتفاق به ویژه در صورتی که فرد از ناخن‌های بلند خود برای کارهایی مانند باز کردن در قوطی استفاده کند، می‌تواند مشکل‌ساز شود. با وارد کردن فشار در جهت مخالف چسباندن ناخن مصنوعی، لایه‌ی سطحی ناخن از بستر جدا می‌شود. هرچه ناخن کاشته شده بلندتر باشد، احتمال جدا شدن ناخن هم بیشتر می‌شود.
  • افزایش احتمال ابتلا به اگزما: استفاده از خدمات کاشت ناخن در صورت آلرژی می‌تواند باعث ایجاد اگزما شود. این نوع اگزما در بیشتر مواقع نوک انگشتان و نواحی که با ناخن مصنوعی در تماس هستند را درگیر می‌کند؛ مثل چشم‌ها و لب‌ها. معمولا این اگزما 48 تا 96 ساعت بعد از کاشت ناخن با علائمی مانند سرخی پوست و خارش خود را نشان می‌دهد؛ پس اگر در این بازه دچار مشکل نشدید خیالتان راحت باشد!

قیمت کاشت ناخن

قیمت خدمات کاشت بسته به عواملی نظیر مهارت ناخن‌کار، نوع مواد مصرفی و حتی نقطه‌ی شهر و منطقه‌ای که خدمات را از آن دریافت می‌کنید، بستگی دارد. علاوه بر این، این روزها قیمت هیچ‌چیز مثل دیروز نیست! بنابراین اگر دوست دارید از قیمت دقیق آن آگاه باشید، انگشت رنجه بفرمایید و شماره‌ی تلفن سالن ما را بگیرید تا سیر تا پیاز کاشت ناخن را خدمتتان توضیح دهیم.

سخن پایانی

در این مقاله انواع روش‌های کاشت ناخن را بررسی کردیم و از مزایای و عوارض آن گفتیم. در پایان اگر قصد دارید ناخن‌هایی زیباتر داشته باشید، حتما به آرایشگاه‌ها و افراد مجرب مراجعه کنید  که از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده می‌کنند. اگر هم پیش از این از خدمات کاشت ناخن استفاده کرده‌اید، لطفا برای ما بنویسید که چه نوع کاشتی انجام داده‌اید؟ آیا نتیجه برایتان رضایت‌بخش بوده یا باب میلتان از کار درنیامده است؟  خوشحال می‌شویم اگر علت نارضایتی یا رضایتمندی خود را هم با ما در میان بگذارید تا بتوانیم در مسیر ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شما، بهتر و باانگیزه‌تر حرکت کنیم.

سؤالات متداول

  • چه افرادی به هیج‌وجه نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

کسانی که به بیماری‌های عفونی و یا قارچی مبتلا هستند یا سابقه‌ی عفونت‌های مزمن و سیستم دفاعی ضعیفی دارند، بهتر است کاشت ناخن را انجام ندهند. همین طور افرادی که ناخن‌هایشان نازک و شکننده است و همچنین خانم‌های باردار باید از کاشت ناخن خودداری کنند.

فرم رزرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *