هر رنگی رو به ابروی خود نزنید

هر رنگی را به ابروی خود نزنید!

مقدمه

ابروها یکی از تاثیرگذارترین اجزا در زیبایی چهره‌اند. به همین دلیل، با اندکی تغییر در شکل ابروهایتان، می‌توانید چهره‌ی خود را زیباتر و شاداب‌تر کنید. یکی از این روش‌ها تغییر رنگ ابرو هاست. دراین مقاله تمام نکات مرتبط با ابروها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

از رنگ ابرو تا رنگ مو فرق بسیار است!

ابروها و موها شاید از یک جنس و رنگ باشند، اما استفاده از رنگ مو برای رنگ کردن ابروها یک اشتباه بزرگ است؛ اینکه شما ابروهایتان را به رنگ مو‌هایتان درآورید اصلاً جذاب نیست، باور کنید! برای مثال اگر موهایتان روشن است، ابروها را دو درجه تیره‌تر رنگ کنید و اگر موهایتان تیره است رنگ ابروهایتان را دو درجه روشن‌تر انتخاب کنید. از طرفی باید بدانید که دوام رنگ مو با ابرو متفاوت است. پس اگر به‌جای رنگ مخصوص ابرو از رنگ مو استفاده کنید، احتمال تغییر رنگ خیلی بیش‌تر می‌شود.

ابرو رنگ

پیش از رنگ کردن؛ نکات لازم!

در زمان خرید و استفاده از رنگ ابرو، به این نکات توجه کنید:

  • در هنگام خرید رنگ، به این نکته توجه کنید که در مواد سازنده‌ی رنگ از افزودنی‌های رنگی استفاده نشده باشد. وجود این مواد در رنگ، به ریشه‌ی ابروهایتان صدمه می‌زند.
  • اجازه ندهید که بین زمان گذاشتن رنگ روی ابروهایتان تا زمان پاک کردن رنگ، وقفه‌ا‌ی طولانی ایجاد شود؛ بیش از حد ماندن رنگ روی ابرو باعث ریزش ابروها و ملتهب شدن پوست می‌شود.
  • از رنگ‌های برندهای معتبر خرید کنید؛ مواد اولیه‌ی نامرغوب به سلامت پوست و موی شما آسیب می‌رسانند.
  • برای ابروهایتان رنگی انتخاب کنید که با رنگ موهای سرتان هماهنگ بوده و مکمل آن باشد.
  • اکسیدانی که برای ابروها استفاده می‌کنید باید از اکسیدانی که برای موهای سرتان به کار می‌برید، ضعیفتر باشد.
  • رنگ ابرو علاوه بر رنگ مو، با رنگ پوستتان هم باید هماهنگی داشته باشد.

به سلامت خود اهمیت دهید: بهترین برندهای رنگ ابرو در ایران

انتخاب درست مارک رنگ ابرو بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که معلوم نیست برندهای نامعتبر از چه مواد اولیه‌ای برای تهیه‌ی محصولاتشان استفاده می‌کنند، در صورت خرید از این برندها به سلامت خود و ابروهایتان صدمه خواهید زد. در ادامه تعدادی از برندهای معتبر و باکیفیت در ایران را به شما معرفی می‌کنیم:

  • لی لی نایت: این برند ماندگاری بالایی دارد و استفاده از آن باعث درخشنده‌تر شدن ابروهایتان می‌شود.
  • ویکو: محصولات ویکو کیفیت و تنوع رنگ زیادی دارند. خیالتان راحت! این برند ابروها را زرد یا قرمز نمی‌کند!
  • نوباراکس: محصولات برند نوباراکس بسیار مرغوب و با کیفیتند و رنگ‌هایشان بسیار متنوع است.
  • آرتوسو: رنگ‌های تولید برند آرتوسو معمولا موقتیند و برای جشن‌ها و مهمانی‌ها کاربرد دارند.
  • مارال: محصولات این برند از کیفیت خوب و ماندگاری و دوام زیادی برخوردارند.
  • بریول: رنگ‌های ابروی این برند با دوام، ملایم و دارای رنگ‌های طبیعی و متنوعند.

اصل داستان: انتخاب رنگ مناسب برای ابروهای عزیزتان

پیدا کردن رنگ مناسب برای آرایش ابرو می‌تواند سخت باشد؛ زیرا در حالی که رنگ باید به‌صورتی باشد که ابروها نشان داده شوند؛ اما باید طبیعی هم به نظر برسند. انتخاب رنگ نادرست می‌تواند ابروها را نامشخص یا بیش از حد مشخص نشان دهد.

رنگ ابرو باید با رنگ مو و رنگ پوست شما هم‌خوانی داشته باشد. بعد از انتخاب رنگ مناسب، باید آن را به‌درستی اعمال کنید تا ابروهای شما پر و زیبا به نظر برسند. در ادامه شما را با عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگ مناسب آشنا می‌کنیم.

انتخاب بر اساس رنگ مو

  • موی قهوه‌ای یا مشکی: اگر موهایی قهوه‌ای یا مشکی دارید: رنگ ابرو تیره‌ی قهوه‌ایی را انتخاب کنید که حداقل 1 تا 2 درجه از رنگ موهایتان روشن‌تر باشد. به این ترتیب، رنگ طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
  • موی قهوه‌ای بسیار روشن یا موهای روشن با هایلایت بلوند: برای این رنگ مو می‌توانید رنگ‌های مایل به قرمز را امتحان کنید.
  • موی قرمز: برای موهای قرمز، رنگ بلوند را انتخاب کنید و هرچه رنگ بلوند روشن‌تر باشد، نتیجه بهتر است.
  • موی بلوند متوسط یا طلایی: برای این رنگ مو، می‌توانید از رنگ ابرو روشن استفاده کنید.
  • موی خاکستری: اگر موهای شما خاکستری رنگ است، توصیه می کنیم تناژ ابروهای خود را روشن نگه دارید.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

  • پوست روشن: اگر پوستی روشن با ته رنگ صورتی دارید، رنگ پوستتان را با رنگ بلوند روشن که کمی خاکستری به نظر می‌رسد تکمیل کنید تا خیلی زرد یا نارنجی به نظر نرسد.
  • پوست روشن و موهای تیره‌: در این حالت می‌‌توانید رنگ ابرو عسلی یا قهوه‌‌ای روشن را هم امتحان کنید.
  • پوست زیتونی: شما می‌توانید رنگ قهوه‌ای روشن تا متوسط ​​انتخاب کنید. اگر پوست شما به‌راحتی برنزه می‌شود یا پوستی طبیعی به رنگ زیتونی دارید، قهوه‌ای متوسط مناسب‌تر ​​است.
  • پوست تیره: اگر پوست شما تیره یا سیاه است، به‌دنبال یک رنگ قهوه‌ای روشن تا متوسط و مات ​​باشید که 1 تا 2 درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد.

وقت رنگ زدن!

پس از انتخاب رنگ ابرو، نوبت به استفاده از آن می رسد. قبل از اعمال رنگ روی ابروها، ابتدا آن را روی پوستتان تست کنید. با کشیدن مقدار کمی رنگ روی پوست کنار ابرو، متوجه می‌شوید که آیا رنگ مناسب است یا خیر. در حالت کلی بهتر است احتیاط کنید و ابتدا با رنگ‌های روشن‌تر شروع کنید. با استفاده از یک مداد ابرو با نوک ظریف می‌توانید ابروهایتان پرتر نشان دهید.

سعی نکنید فواصل‌ ابروها را با مداد پر کنید. در عوض، بالا و پایین ابروهایتان را با نوک مداد پر کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. از یک طرح کلی سخت اجتناب کنید و در عوض با ضربات کوتاه و سریع یا با استفاده از مداد هاشور، خطوطی شبیه به تارهای مو را ایجاد کنید. پس از آن، با استفاده از یک برس ابرو، رنگ را در یک حرکت، رو به بالا و رو به پایین بکشید.

اگر نمی‌‌خواهید ابروهای خود را با مداد پر کنید و همچنین وقت چندانی ندارید، ژل ابرو گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. با استفاده از یک برس ابرو یا برس زاویه‌دار، ژل ابرو را با حرکت رو به بالا و رو به پایین روی ابروهایتان بمالید. ژل ابرو همچنین می‌تواند به ثابت نگه داشتن رنگ ابرو در طول روز کمک کند تا ابروها پوسته‌پوسته یا محو نشوند.

سخن پایانی

رنگ ابرو تکمیل کننده‌ی زیبایی چهره و مو است؛ و باید آن را با دقت و متناسب با ویژگی‌های ظاهری انتخاب کرد. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از رنگ کردن ابروها بگیرید، حتما به رنگ موها و رنگ پوستتان توجه داشته باشید. شما از چه رنگی برای ابروهایتان استفاده می‌کنید؟ چرا؟ سؤالات و نظراتتان این درباره ر با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

  1. کدام رنگ ابرو چهره را جوان‌تر می‌کند؟

رنگ‌های تیره‌تر عموماً باعث جوان‌تر شدن چهره می‌شوند؛ البته بهتر است به تناسب میان رنگ‌های ابرو با مو و پوست نیز توجه کنید؛ اما در حالت کلی می توانید از رنگ‌های تیره‌تر مثل قهوه‌ای استفاده کنید.

  1. نسبت اکسیدان به رنگ ابرو باید چقدر باشد؟

برای دانستن میزان نسبت اکسیدان به رنگ باید به اعداد درج شده روی بسته دقت کنید. این اعداد معمولا به‌صورت ۱:۱ یا ۱:۱.۵ نشان داده می‌شوند. اگر به‌صورت ۱:۱ نوشته شده باشد، باید به مقدار مساوی از رنگ و اکسیدان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *