بوتاکس؛ محافظ موهای ما!

بوتاکس؛ محافظ موهای ما!

مقدمه

بوتاکس در دهه‌ ی گذشته در میان روش های زیباسازی پوست، محبوبیت بسیاری کسب کرده است. حالا همه از افراد مشهور تا مردم عادی از این روش استفاده می‌کنند. بوتاکس مو اما با بوتاکس پوست که برای درمان چین و چروک کاربرد دارد، بسیار متفاوت است؛ برای مثال در بوتاکسی که برای مو انجام می‌شود، از سم بوتولینوم استفاده نمی‌کنند و این درمان یک روش تزریقی نیست، بلکه تنها به دلیل نحوه‌ی عملکردش به بوتاکس معروف شده است. در این مقاله، نگاهی می‌اندازیم به جزئیات این درمان که سال‌های اخیر بسیار هم روی بورس بوده است.

این بوتاکس غیرسَمیست!

بوتاکس مو یک روش درمانی برای حالت دهی اساسی به موها محسوب می‌شود که در آن برخلاف روش‌هایی مانند کراتین و سیستئین، از فرمالدئید و سایر مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. 

در این درمان، با پوشاندن سطح موها با موادی که آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند، موخوره از بین می‌رود. به عبارتی، علاوه بر اینکه بوتاکس کردن مو، برخی از مزایای صاف کردن موها را هم در خودش دارد، وظیفه‌ی اصلی آن بازسازی رشته‌ موهای نازک است تا موها دوباره حجیم و نرم شوند.

یک درمان پُرفایده!

یکی از اثرات ناخواسته افزایش سن بر موها، از دست رفتن حالت ارتجاعی موست. در فرایند بوتاکس کردن موها، حالت ارتجاعی آنها احیا می‌شود. همچنین بوتاکس مو باعث صاف شدن بافتشان می‌شود و به آن‌ها درخشندگی و شادابی می‌بخشد.

بوتاکس مو چگونه انجام می‌شود؟

مواد مصرفی در بوتاکس کردن مو فرمول ثابت و مشخصی ندارند و هر متخصص زیبایی بنا به صلاح‌دید خود از مواد اولیه‌ی متفاوتی استفاده می‌کند. اما در کل این مواد شامل پروتئین‌ها، پپتیدها، اسیدهای آمینه، ویتامین B5 و انواع ویتامین‌ها، کمپلکس کلاژن و لیپیدها هستند که با مواد حالت دهنده، ترکیب می‌شوند.

حتی یک جلسه‌ بوتاکس کردن موهایتان می‌تواند موهایی ابریشمی‌تر، براق‌تر و جوان‌تر را به شما هدیه دهد.

مراحل بوتاکس مو 

یک جلسه‌ی بوتاکس به‌طور عمومی شامل این مراحل است:

  • مرحله‌ی اول: موها به خوبی شسته می‌شوند تا آلودگی و چربی از مو و پوست سر پاک شود. در این مرحله برای از بین بردن اثر سرم‌های درمانی و باز کردن کوتیکول مو، عموماً از یک شامپوی شفاف‌کننده و سپس از یک نرم‌کننده استفاده می‌شود.
  • مرحله‌ی دوم: موها به‌طور کامل با حوله خشک شده و بوتاکس از ریشه تا نوک مو اعمال می‌شود. مواد بوتاکس حدود 45 دقیقه روی موها باقی می‌ماند و سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم و بدون سولفات شسته می‌شوند.
  • مرحله‌ی سوم: پس از شست‌وشو، موها ابتدا خشک شده و سپس با حرارت اتوی مو صاف شده و حالت داده می‌شوند.

با وجود اینکه در فروشگاها پک‌های بوتاکس مو در خانه را می‌توان پیدا کرد، بهتر است برای این کار همیشه به سالن‌ها و مراکز زیبایی مراجعه کنید تا با دریافت خدمات حرفه‌ای، موهای شما از هرگونه آسیب در امان باشند.

مراقبت ها

اگرچه بوتاکس کردن موها ماهیتاً درمانی غیرشیمیایی به شمار می‌رود، صاف کردن موها با حرارت می‌تواند آسیب‌هایی به همراه داشته باشد؛ به همین دلیل در برخی از سالن‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن موها از روش بوتاکس مو بدون اتو کشی استفاده می‌شود.

چند راهکار برای مراقبت و افزایش ماندگاری :

  • بعد از بوتاکس از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد سولفات، سیلیکون و پارابن باشند و برای جلوگیری از بروز هرگونه خشکی بعد از شست‌وشو با شامپو از نرم‌کننده استفاده کنید.
  • برای حفظ سلامت موها، تا جای ممکن از سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید و در هنگام سشوار یا اتو کشی با یک اسپری محافظ حرارتی، از موها محافظت کنید.
  • در زمان بارش باران و باد شدید، موهایتان را با یک روسری ابریشمی بپوشانید و در هنگام خواب برای کاهش اصطکاک ریشه‌ها و تارها، موها را ببندید.
  • برای کمک به حفظ ظاهر و سلامت موها، به‌طور منظم، 2 تا 3 بار در سال، برای بوتاکس مو به سالن‌ها و مراکز زیبایی معتبر مراجعه کنید.

بوتاکس مو و مضرراتش

مانند روش‌های دیگر درمان مو، بوتاکس هم مزایا و معایب خودش را دارد. بهتر است قبل از مراجعه برای بوتاکس، این موضوعات را در نظر بگیرید:

  • مانند سایر درمان‌های حالت‌دهی عمیق به موها، جلسات بوتاکس مو قیمت بالایی دارند.
  • مراقبت‌های بعد از بوتاکس، نیازمند توجه و صرف زمان هستند. پس بعد از انجام این کار، باید دقت کنید که در حین فعالیت‌های روزمره، آسیب بیشتری به موهایتان وارد نکنید.
  • نتایج درمان برای همه یکسان نیست و بسته به نوع موها، افراد مختلف، با نتایج متفاوتی روبهرو می‌شوند. پس انتظار نداشته باشید که موهایتان درست مثل آن دوستتان که خیلی با موهایش پز می‌دهد، شود! شاید هم بهتر شد! خدا عالم است!
  • از آن‌جایی که بوتاکس روی بافت موها تاثیر نمی‌گذارد، ممکن است برای صاف کردن موهای بسیار مجعد، چندان اثربخش نباشد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش درمانی بوتاکس مو و معایب و مزایای آن آشنا کنیم. همان طور که گفتیم این روش نسبتاً پرهزینه است و هزینه‌ی آن با توجه به حجم و بلندی موها متفاوت است. پس اگر تصمیم به انجام بوتاکس گرفتید، برای آنکه علاوه بر آسیب‌های احتمالی به موها، دچار خسارت مالی نشوید، قبل از هر چیز درباره‌ی سالن‌های زیبایی که این خدمات را عرضه می‌کنند، تحقیق کنید.

آیا شما درباره‌ی بوتاکس کردن مو تجربه یا نظری دارید؟ ترجیح می‌دهید بوتاکس را در خانه انجام‌ دهید یا به سالن‌های زیبایی مراجعه ‌کنید؟ نظرات و سؤالاتتان را در کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

  1. آیا بوتاکس برای تمام انواع موها مناسب است؟

بله، روش درمانی بوتاکس برای انواع موها مناسب است. اما، نتایج درمان در موهای خشک و کدر بیشتر قابل مشاهده است.

منابع:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *