تغییر چهره با آرایش کانتورینگ در 30 دقیقه!

تغییر چهره با آرایش کانتورینگ در 30 دقیقه!

مقدمه

کانتورینگ یعنی ایجاد تعادل در چهره با کمک خطوط و سایه‌هایی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست.

این کار با هدف تغییر در فرم و اندازه‌ی اجزای صورت انجام می‌شود  که به آن مادلینگ یا زاویه‌سازی صورت هم گفته می‌شود.

برای انجام کانتورینگ صورت با تکنیک‌های گوناگونی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها آرایش کانتورینگ یا کانتورینگ میکاپ است.

سایر تکنیک‌های کانتورینگ عبارتند از:

  • تکنیک جراحی؛
  • تکنیک تزریق ژل؛
  • تکنیک لیفت با نخ؛
  • تکنیک تزریق چربی؛
  • تکنیک تزریق بوتاکس.

مقاله‌ی حاضر به آرایش کانتورینگ یا میکاپ کانتورینگ اختصاص دارد که به آن کانتورینگ گریم هم گفته می‌شود. با مطالعه‌ی ادامه‌ی این مقاله کانتورینگ گریم در خانه را نیز یاد خواهید گرفت.

همان شو که می‌خواهی!

آرایش کانتورینگ تکنیکی برای تغییر در حجم اجزای صورت است که با استفاده از میکاپ‌های تیره‌تر و روشن‌تر از رنگ پوست انجام می‌شود. برخلاف فونداسیون و کانسیلرهای روزمره، که معمولاً تلاش می‌شود تا با رنگ پوست مطابقت داشته باشند، آرایش کانتور با کمک سایه، نور و تضاد انجام می‌شود و حجم اجزای صورت را دستکاری می‌کند.

پیش از ادامه این دو موضوع را به خاطر بسپارید:

  • فوندانسیون کرمی مایع یا پودریست که برای زیرسازی و یکدست و صاف کردن سطح پوست انجام می‌شود.
  • کانسیلر یک محصول آرایشیست که برای یکدست کردن رنگ پوست و از بین بردن سیاهی‌های دور چشم و سایر لک‌های صورت استفاده می‌شود.

اول زیرسازی بعد کانتور!

آرایش کانتور معمولاً بعد از فونداسیون و کانسیلر انجام می شود. کانتورهای کرمی و مایع را می‌توان مستقیماً روی فونداسیون اجرا کرد و سپس آن‌ها را با هم مخلوط کرد تا در نهایت یک لایه‌ی بی‌نقص ایجاد شود؛ اما اضافه کردن یک لایه‌ی سبک از کرم پودر هم‌رنگ یا نزدیک به رنگ پوستتان روی فونداسیون- قبل از استفاده از محصولات کانتور- می‌تواند یک بیس و سطح صاف ایجاد کند.

لوازم و مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی یک چهره‌ی کانتور شده

شما برای انجام کانتورینگ گریم، لزوماً به یک کیت کانتور مخصوص نیاز ندارید؛ بلکه می‌توانید از دو سایه‌ی کانسیلر مخصوص زیرسازی یا برنزه کردن، انواع‌هایلایترها یا حتی سایه‌ چشم یا پودر ابرو برای اجرای کانتور استفاده کنید؛ محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید باید بافتی مشابه داشته باشند. علاوه بر این‌ها شما به برس‌های آرایشی مناسب هم نیاز دارید.

و حالا از نردبان کانتورینگ بالا بروید!

کانتورینگ باید شکل و ظاهر طبیعی صورت را تقویت کند و با توجه به ساختار استخوان‌ها و شکل صورت هر فرد طراحی ‌شود. در ادامه مراحل آرایش کانتور را به‌صورت گام‌به‌گام شرح می‌دهیم:

پله‌ی اول

قبل از هر چیز، صورت را آماده کنید. مثل همیشه، با مراقبت از پوست شروع کنید. صورتتان را بشویید و به آن مرطوب‌کننده بزنید تا آرایش در اطراف قسمت‌های خشک یا خطوط تیز جمع نشود. استفاده از پرایمر اختیاریست. در حقیقت پرایمر به‌عنوان یک بافر بین محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی عمل کرده و به ماندگاری بیشتر هر دو کمک می‌کند.

پله‌ی دوم

هرگونه اثر لک یا قرمز شدن پوست را با کمی فونداسیون یا کانسیلرِ مطابق با رنگ طبیعی پوستتان بپوشانید.

پله‌ی سوم

ساده‌ترین و آشناترین روش کانتورینگ، استفاده از یک سایه‌ی تیره رنگ در زیر استخوان گونه است. قبل از هر چیز باید شکل طبیعی خط فک، شقیقه و استخوان‌های گونه‌تان را پیدا کنید. بعد از آن می‌توانید بسته به شکل صورت و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد چهره، سایه‌ی کانتور را به یکی از این دو حالت استفاده کنید:

  • به شکل عدد 3 انگلیسی که از خط رویش مو، در امتداد دو طرف بینی تا زیر استخوان گونه و خط فک، ادامه پیدا می‌کند.
  • به شکل یک مثلث وارونه که گونه‌های شما را می‌پوشاند.

 

  • توجه: با اینکه کانتور معمولاً به یکی از این دو روش انجام می‌شود، شما می‌توانید صورتتان را با خطوط و سایه‌های مختلف شکل بدهید تا به بهترین نتیجه‌ی مناسب با حالت چهره‌تان دست پیدا کنید.

پله‌ی چهارم

پس از استفاده از سایه‌ها، از سایه روشن‌ یا‌ هایلایتر برای قسمت‌هایی مانند پیشانی، نوک و قوس بینی، بالای استخوان گونه، اطراف چشم‌ها و استخوان ابرو که به‌صورت طبیعی نور را منعکس می‌کنند، استفاده کنید. در این مرحله‌ از کانسیلرهایی استفاده کنید که به نسبت رنگ پوست شما یا‌ هایلایتر، کمی روشن‌تر باشند.

پله‌ی پنجم

در آرایش کانتور استفاده از رژگونه روی گونه‌ها ضروری نیست؛ اما می‌تواند به آرایش شما جلوه‌ی طبیعی‌تری ببخشد و به‌عنوان رابطی میان مناطق تیره‌تر و روشن‌تر عمل کند.

پله‌ی ششم

از آنجایی که در کانتورینگ با سایه‌هایی کار می‌کنیم که با رنگ پوست مطابقت ندارند، ترکیب کردن سایه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با استفاده از یک برس بزرگ و کرکی، برس ترکیبی یا پد آرایشی، سایه‌ها و‌هایلایت‌ها را با لایه‌ی زیرسازی ترکیب کنید تا خطوط کانتور طبیعی‌تر به نظر برسند.

پله‌ی هفتم

در نهایت برای پایانی بی‌عیب و نقص، از پودر یا اسپری فیکساتور استفاده کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله خواندید، کانتورینگ صورت روش‌های گوناگونی دارد که بی‌دردسرترین و ساده‌ترینشان آرایش یا گریم کانتورینگ است و با محصولات روتین آرایشی همچون سایه چشم، سایه ابرو، رژگونه، فوندانسیون، کانسیلر و… نیز به‌راختی انجام‌شدنیست. اگر مراسمی در پیش دارید که دلتان می‌خواهد در آن بدرخشید، من، زهره صفری، و همکارانم در سالن زیبایی آریارخ منتظر شما هستیم.

همچنین اگر دوست دارید کانتورینگ را به شکل حرفه‌ای آموزش ببینید، می‌توانید در دوره‌های آموزش کانتورینگ آموزشگاه آریارخ و زیر نظر من و همکارانم آموزش ببینید.

در انتها از شما می‌خواهم که در کامنت‌ها برای ما بنویسید که آیا تاکنون تجربه‌ای از کانتورینگ داشته‌اید؟ خودتان کدام نوع کانتورینگ را بیشتر می‌پسندید؟ کانتورینگ را در خانه انجام می‌دهید یا ترجیح می‌دهید که از یک آرایشگر کمک بگیرید؟

یادتان باشد که ما پاسخگوی تمام سؤالاتتان هستیم؛ پس چنانچه کوچکترین سؤالی داشتید، آن را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید یا با شماره‌های موجود در صفحه‌ی تماس با ما سایت، ارتباط برقرار کنید.

سؤالات متداول

  1. برای آرایش کانتورینگ به پالت کانتور پودری نیاز است یا کرمی؟

همه چیز به جنس پوست شما، توقعات و انتظارات شما از آرایش و حتی به اینکه در چه فصلی از سال هستیم، بستگی دارد. کانتور کرمی برای پوست‌های خشک، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این کرم‌ها ظاهر طبیعی‌تری دارند و به شما کمک می‌کنند در فصل تابستان پوست لطیف‌تر و شاداب‌تری داشته باشید. از طرف دیگر، پالت‌های کانتور پودری برای ایجاد حجم بیشتر، انتخابی عالی هستند. این پالت‌ها با ماندگاری بالا، برای پوست‌های چرب و همچنین مراسمات و مهمانی‌های خاص گزینه‌ای ایده آل به شمار می‌روند.

  1. تفاوت بین کانتورینگ و برنزه کردن چیست؟

شباهت کانتورینگ و برنزه کردن در این است که هر دو برای عمق بخشیدن به چهره و ظاهر آرایش استفاده می‌شوند؛ با این حال، برنزه کردن عمدتاً برای تیره کردن پوست به‌کار می‌رود و مخصوص تمام مناطقی است که به طور دائمی در معرض نور خورشیدند. از طرف دیگر، کانتورینگ تنها روی صورت انجام می‌شود و علاوه بر عمق بخشیدن به صورت، زوایای چهره و سایه‌ها را نیز مشخص‌تر می‌کند.

  • توجه: هرگز از مواد مخصوص برنزه کردن برای کانتور استفاده نکنید؛ زیرا این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود پوست شما فوق‌العاده روشن و احتمالاً نارنجی به نظر برسد، هیچ کمکی هم به مشخص‌تر و حجیم‌تر شدن اجزای صورت نمی‌کند.

 

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *