خدمات ناخن مهمان منزل شما!

خدمات ناخن مهمان منزل شما!

مقدمه

چه کسی ادعا می‌کند که نسبت به زیبایی ظاهرش بی‌تفاوت است؟ گول این اداها را نخورید! همه‌ی افراد، خب حداقل  بیشتر افراد، اقلاً آن‌هایی که دل و دماغی برایشان مانده و چیزی ته جیبشان، دنبال هرچه زیباتر شدنند تا بلکه یادشان برود چماقِ روزگار بالای سرشان ایستاده و قرار است فرود آید روی فرقِ سرشان!

ما همه چیز را زیبا می‌خواهیم؛ اما وقتی نوبت به زیبایی دست‌ها و پاها می‌رسد، داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب، حرف اول را می‌زند؛ اما مشغله‌های زیاد کاری، مسائل کرونایی و داشتن فرزند کوچک و… که دیگر وقت و دل و دماغی برای رفتن به آرایشگاه نمی‌گذارد! اما چاره چیست؟ اینکه دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم هر کدام از ناخن‌هایمان ساز خودش را بزند؟ قطعا خیر! این روزها و با آمدن کرونا، راه و چاه همه چیز دارد به خانه کشیده می‌شود؛ مرتب کردن ناخن‌ها که دیگر سهل است!

خلاصه که اینجا همان نقطه‌ی عطفیست که پای خدمات ناخن در منزل ‌من و تو و او و… باز شد. در ادامه‌ی این مقاله انواع خدمات ناخن در منزل از قبیل کاشت، ژلیش و… را معرفی می‌کنیم.

تیر و طایفه‌ی خدمات ناخن در منزل

انجام خدمات ناخن در منزل برخلاف تصور عموم متنوع هستند. در ادامه راجع به این خدمات با شما صحبت می‌کنیم؛ باشد که گره کوری از کلافِ در همِ این روزهای کرونایی باز شود:

  • مانیکور و پدیکور: این خدمات برای سلامت ناخن‌های دست و پا انجام می‌شود که در آن پس از برداشتن پوست‌های اضافی اطراف ناخن با وسایل بهداشتی مانند قیچی و لایه‌بردار، با استفاده از مواد مخصوص، اقدامات لازم جهت ترمیم پوست دست و ناخن انجام می‌شود. سپس با استفاده از سوهان ابعاد و اندازه ناخن‌ها مرتب می‌شود.
  • ژلیش دست و پا : این روش نوین با هدف بهبود سلامت و افزایش استحکام ناخن‌ها انجام می‌شود. لاک ژل استفاده شده به دلیل وجود کراتین، باعث استحکام بیشتر در صدف ناخن و تسریع در رشد آن خواهد شد و به‌عنوان یک مزیت نهایی، هزینه‌ی این نوع خدمات ناخن در منزل به‌نسبت کاشت ناخن مناسب‌تر است.
  • کاشت ناخن مصنوعی در منزل: خدمات متنوع کاشت ناخت برای کسانی که ناخن‌های ضعیفی دارند یا از حالت ناخن‌هایشان راضی نیستند، مناسب است. این خدمات به‌صورت حرفه‌ای و توسط ناخن‌کار سیار انجام می‌شود. در این روش، تمام مراحل کاشت ناخن باید کاملا اصولی انجام شود تا در نهایت نتیجه‌ای رضایت بخش را به‌دنبال داشته باشد.
  • ترمیم کاشت ناخن دست و پا : پس از استفاده از خدمات کاشت ناخن، ترمیم به‌عنوان یکی دیگر از خدمات ناخن در منزل مطرح می‌شود. در واقع پس از کاشت ناخن‌ها در فاصله‌ی زمانی 21 تا 25 روز باید برای ترمیم ناخن‌های دست اقدام کرد. این فاصله زمانی برای ناخن‌های پا به علت رویش آهسته‌تر، هر 45 روز تا دوماه یک‌بار است.
  • طراحی ناخن در منزل: بعد از خدماتی مانند کاشت، ترمیم ناخن، مانیکور و… به طراحی ناخن در منزل می‌رسیم. این روش به‌عنوان یک سبک باب روز در بین جوانان تِرِند شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

راه و رسم کاشت ناخن در منزل

با استقبال گسترده از کاشت ناخن، انواع مختلفی از مواد کاشت و روش‌های متنوعی ابداع شدند که هر کدام از این روش‌ها بنا به کیفیت و میزان ماندگاری با یکدیگر متفاوتند. در این بخش هر کدام از این روش‌ها را به‌صورت مختصر و مفید معرفی می‌کنیم.

  • کاشت ناخن با قالب: یکی از نمونه‌های ابتدایی و نه چندان با کیفیت و با دوام در میان خدمات ناخن در منزل، کاشت قالبی ناخن است. مدت زمان مراجعه برای ترمیم این روش، از روش‌های دیگر بسیار کمتر است و شما مرتباً باید نسبت به ترمیم آن اقدام کنید. همچنین کاشت قالبی برای افرادی که با آب زیاد تماس دارند اصلا گزینه‌ی مناسبی نیست و در تماس با آب دچار هواگرفتگی می‌شود. به‌علاوه این نوع کاشت، برای ناخن‌هایی مناسب است که دارای صدف صاف و یکدست هستند. و در صورتی که بستر ناخن کمی نا‌متعارف و کج باشد، قالب روی آن قرار نمی‌گیرد و کاشت با قالب، ظاهر زیبایی نخواهد داشت.
  • کاشت ناخن با پودر: بر خلاف روش قبلی، کاشت ناخن پودری یکی از بهترین روش‌هاست و از مقاومت بالایی برخوردار است. کاشت ناخن پودری پایه‌ی انواع کاشت‌های ناخن به‌شمار می‌رود و روش‌های دیگر اساساً از روی این مدل به وجود آمده‌اند. این روش برای انواع ناخن مناسب است و می‌تواند عیب‌ها و ایرادات ناخن را به راحتی بپوشاند. یکی دیگر چیزهایی را که باید به مزایای زیاد این روش افزود، هزینه‌ی کم‌تر کاشت ناخن پودری به‌نسبت بقیه‌ی روش‌هاست. دیگر چه می‌خواهید؟!
  • کاشت ناخن با ژل: روش بعدی در میان خدمات ناخن در منزل کاشت ناخن با ژل است که یک روش زیبا و البته سریع محسوب می‌شود. از این روش، برای کاشت ناخن طبیعی استفاده می‌شود و به‌علت درخشش و جذابیت زیاد آن برای کاشت ناخن‌های کوتاه بسیار مناسب است و ظاهری بسیار طبیعی و نارک به ناخن‌ها می‌بخشد.
  • کاشت ناخن بیبی بومر: این روش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت ناخن‌های ساده است. در روش بببی بومر از دو رنگ پودر استفاده می‌شود؛ سپس پودرها با هم ترکیب شده و در هم محو می‌شوند تا حالت هایلایتی زیبایی به‌وجود آورند. بیبی بومر، یک روش کاشت نچرال محسوب می‌شود که در آن معمولا از پودرهای رنگ روشن مانند صورتی و صدفی استفاده قرار می‌شود.
  • کاشت گریم ناخن: کاشت ناخن به روش گریم یکی از مدرن‌ترین روش‌های کاشت و خدمات ناخن در منزل به شمار می‌رود. از این روش برای کاشت ناخن‌های کوتاه و دارای صدف پهن و همچنین برای ترمیم ناخن‌ها استفاده قرار می‌شود و ناخن‌هایی که ظاهر چندان خوبی ندارند، به‌وسیله‌ی کاشت گریم می‌توانند ظاهر بسیار زیباتری پیدا کنند. کاشت گریم همچنین از ماندگاری زیادی برخوردار است و به همین دلایل هم هزینه‌ی کاشت گریم ناخن نسبت به بقیه‌ی روش‌ها بیشتر است. کاشت فرنچ یکی از مدل‌های پرطرفدار کاشت گریم محسوب می‌شود.

ترمیم ناخن در منزل چرا و چگونه؟

ترمیم ناخن کاشته شده به‌دلیل رشد ناخن و آسیب به بستر آن انجام می‌شود. تعیین زمان ترمیم ناخن، با توجه به سرعت رشد ناخن، روش کاشت، مرغوبیت مواد کاشت، مهارت ناخن‌کار و در نهایت نوع فعالیت‌های روزانه‌ی مشتری تعیین می‌شود. قیمت ترمیم ناخن در منزل هم طبیعتاً نسبت به قیمت کاشت ناخن در منزل کمتر است.

بهترین روش کاشت ناخن در خانه

انتخاب خدمات ناخن در منزل با توجه به مدل و جنس ناخن‌های فرد تعیین می‌شود و هر روش ماندگاری و تاثیر متفاوتی روی ناخن‌ها دارد. همچنین مهارت ناخن‌کار، در کیفیتِ کاشت ناخن موثر است.

در واقع هرچه مراحل کاشت و ترمیم ناخن با مهارت بیشتری انجام شود، نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت؛ اما به‌طور کلی، روشی که در آن صدف ناخن دچار آسیب نشود و خطوط کاشت در آن مشخص نباشد، بهترین روش محسوب می‌شود.

سخن پایانی

خدمات ناخن در منزل باید به‌صورت مداوم  و هر ماهه انجام شود. فارغ از اینکه رفت و آمد و معطلی در آرایشگاه‌ها شاید برای همه خوشایند نباشد، بعضی از خدمات، مانند ترمیم ناخن پا، نیاز به محیطی آرام دارد. به همین دلایل می‌توانید به جای رفتن به آرایشگاه، خدمات در منزل را انتخاب کنید.

آیا شما تا حالا در منزل ناخن کاشته‌اید؟ ناخن‌هایتان چه شکلی از آب در آمد؟ شبیه جادوگر شهر اُز یا زیبا ودیدنی؟ آیا به جز کاشت از سایر خدمات ناخن در منزل استفاده کرده‌اید؟ کلاً ترجیح می‌دهید این خدمات را در آرایشگاه دریافت کنید یا در خانه؟ چرا؟

سؤالات متداول

قیمت خدمات ناخن در منزل به چه چیزهایی بستگی دارد؟

قیمت کاشت ناخن در منزل وابسته به نوع کاشت است. معمولا قیمت ترمیم ناخن ساده نسبت به قیمت کاشت ناخن بسیار کمتر است. بیشترین هزینه‌ی کاشت ناخن مربوط به کاشت گریم و کاشت ژله‌ایست. همچنین نوع دیزاین و طراحی مانند فرنچ، کروم و… نیز مضاعف بر هزینه‌ی کاشت ناخن محاسبه می‌شوند.

منابع:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *