چه چیز بر قیمت میکروپیگمنتیشن لب تاثیرگذار است؟

چه چیز بر قیمت میکروپیگمنتیشن لب تاثیرگذار است؟

مقدمه

کاربردهای متد میکروپیگمنتیشن بسیار گسترده است و به کمک این شیوه می‌توان ابرو، چشم و لب‌ها را زیباتر کرد. البته در این شیوه از ابزارهای زیادی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها یک‌بار مصرفند و تعدادی هم به‌صورت دائمی استفاده می‌شوند.

قیمت میکروپیگمنتیشن لب هم مانند تمام کارهای خدماتی دیگر به‌ عوامل زیادی بستگی دارد؛ اما به‌صورت کلی در اکثر مراکز میکروپیگمنتیشن حول یک قیمت ثابت کم و زیاد می‌شود.

خلاصه‌ای درباره‌ی میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن لب یک تکنیک‌ زیبایی و آرایش دائم است که علاوه بر زیباتر کردن لب‌ها، افراد را از مصرف روزانه‌ی رژلب نیز بی‌نیاز می‌کند. این تکنیک با کمک یک قلم انجام می‌شود.

میکروپیگمنتیشن لب با رسیدن به یک یا چندتا از اهداف زیر انجام می‌شود:

  • قرینه‌سازی لب‌های نامتقارن؛
  • بهبود ظاهر لب‌های رنگ پریده؛
  • اصلاح کبودی و فرم لب‌های سوخته؛
  • اصلاح لب شکری؛
  • حجیم کردن لب‌ها؛
  • متناسب کردن لب بالا و پایین؛
  • اصلاح سفیدی برخی از لب‌ها.

آنچه بر قیمت میکروپیگمنتیشن لب اثر دارد

در هر مرکز آرایشی خدماتی ارائه می‌شود که کم و کیف آن‌ها، قیمت نهایی میکروپیگمنتیشن را تعیین می‌کند. برای مثال وجود یک پیگمنتر ماهر و مجرب می‌تواند در قیمت میکروپیگمنتیشن لب تاثیر مستقیم بگذارد. همچنین استفاده از لوازم یک‌بار مصرف، استفاده از رنگ‌های استاندارد و برندهای معروف، اتمسفر و محیط سالن و برنامه‌ریزی دقیق و در نهایت استفاده از دستگاه‌های روز دنیا و منطقه‌ای که مرکز میکرپیگمنتیشن در آن قرار دارد بر قیمت میکروپیگمنتیشن  لب تاثیر دارد. در ادامه راجع به هر کدام از این موضوعات مفصل‌تر صحبت می‌کنیم.

پیگمنتر

پیگمنتر کسیست که دوره‌های آموزش میکروپیگمنتیشن را با موفقیت سپری کرده و موفق به کسب مدرک معتبر شده است. این فرد در دوره‌های تخصصی با فیوزیولوژی صورت آشنا شده و به‌خوبی می‌داند که برای هر فرم لب چه طرحی مناسب است.

پیگمنتر با رنگ‌های مختلف لب نیز آشنایی دارد و می‌تواند مناسب‌ترین رنگ را برای لب‌های مشتری پیشنهاد دهد. این فرد دوره‌های آموزشی بسیار متنوع و گسترده‌ای را پشت سر گذاشته و  بعد از آموزش با تمرین زیاد رزومه‌ی موفقی را برای خود ایجاد می‌کند.

یک پیگمنتر موفق به‌تدریج تجربه‌ی کاری خود را افزایش می‌دهد و در کار خود خبره‌تر می‌شود. پیگمنتر به نسبت تجربه و رزومه‌ای که دارد می‌تواند قیمت میکروپیگمنتیشن لب را تا حدی تعیین کند. بدیهیست که یک فرد مجرب و ماهر هزینه‌ی بیش‌تری را از یک فرد تازه‌کار دریافت می‌کند. حتی ممکن است برخی پیگمنترهای تازه‌کار روی صورت شما به‌عنوان یک مدل کار کنند و از شما هیچ هزینه‌ای دریافت نکنند. پیگمنتر در هنگام انجام میکروپیگمنتیشن لب باید به نکاتی از قبیل قرینه بودن خط لب و رنگی که برای آن انتخاب می‌کند توجه کند.

همچنین یکی دیگر از خدماتی که میکروپیگمنتیشن برای زیبایی لب ارائه می‌دهد حجیم سازی لب است که تکنیک‌های خاصی دارد و یک پیگمنتر ماهر می‌تواند به کمک رنگ‌ها، لب‌های شما را برجسته‌تر نشان دهد. جالب است بدانید که این کار بدون تزریق حتی 1سی‌سی پروتز انجام می‌شود.

در پایان این بخش، ذکر این نکته اکیدا ضروریست که حتما پیگمنتری را انتخاب ‌کنید که نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کند تا با عفونت و بیماری‌هایی همچون هپاتیت و ایدز و… درگیر نشوید.

مقدار و نوع رنگ

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت میکروپیگمنتیشن لب، مقدار و نوع رنگی6ست که برای استفاده انتخاب می‌شود. این رنگ‌ها تولید برندهای گوناگونی هستند که اعتبار و کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مسلماً پیگمنتر هرچه از برندهای باکیفیت‌تری استفاده کند، هزینه‌ی نهایی میکروپیگمنتیشن لب هم بیش‌تر خواهد بود.

کیفیت و موقعیت جغرافیایی مرکز میکروپیگمنتیشن

آرامش محیط، استرس و اضطراب مشتری را نیز کاهش می‌دهد. به همین دلیل یکی از عواملی که در داشتن نتیجه‌ی مطلوب میکروپیگمنتیشن چشم تاثیر خواهد داشت محیط مرکز میکرپیگمنتیشنی است که به آن مراجعه نموده‌اید. علاوه بر این داشتن یک بخش مجزا در سالن برای میکروپیگمنتیشن سبب می‌شود میکروپیگمنتر بتواند با تمرکز بیش‌تری کار شما را انجام دهد و نتایجه‌ی بهتری حاصل شود.

قیمت دستگاه میکروپیگمنتیشن لب

دستگاه‌های میکرپیگمنتیشن عموماً ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و به همین دلیل هم قیمت‌های آن‌ها را -با توجه به نوسانات نرخ ارز- نمی‌توان تعیین کرد.

از سویی دیگر این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که بهترین نوعشان دستگاه میکرپیگمنتیشن هوشمند تبلت‌دار است. اگرچه این دستگاه قیمت بیش‌تری نسبت به انواع قدیمی‌تر دارد؛ به‌دلیل هوشمند بودنش می‌توانید از برنامه‌های پیشفرض آن استفاده کنید یا سرعت و قدرت دستگاه را  به اندازه‌ی دلخواه تنظیم کنید. این دستگاه کار پیگمنتر را راحت‌تر کرده و به‌دلیل پایین آمدن ضریب خطا برای مشتری هم رضایت‌بخش‌تر است.

اگرچه قیمت میکروپیگمنتیشن لب به‌صورت مستقیم  به قیمت دستگاه ارتباطی ندارد؛ اما مسلما سالنی که دستگاه به‌روزتری دارد، مبلغ بیش‌تری هم برای انجام کار دریافت خواهد کرد.

قیمت ابزارآلات میکروپیگمنتیشن

همان طور که می‌دانید در هنگام انجام میکروپیگمنتیشن روی صورت، پیگمنتر از ابزاری استفاده می‌کند که بعضی از این ابزارها در زمان قرینه‌سازی و طراحی ابرو و خط چشم و بعضی دیگر برای اجرای میکرپیگمنتیشن لازمند.

از ابزارهای اندازه‌گیری می‌توان به خط‌کش دیوایدر، خط‌کش اندازه‌گیری، مداد طراحی، شابلون و… اشاره کرد. این ابزارها یک‌بار مصرف نیستند و پیگمنتر برای یک‌بار آن‌ها را تهیه می‌کند؛ اما لوازم دیگر مانند کارتریج، سوزن، دستکش و ماسک همگی یک‌بار مصرف هستند و پیگمنتر برای خرید آن‌ها هربار متحمل هزینه می‌شود.

استفاده از انواع سوزن وکارتریج مرغوب روی قیمت میکروپیگمنتیشن لب تاثیرگذار است؛ زیرا این ابزارآلات همگی از خارج به ایران وارد می‌شوند و باتوجه به نوسانات قیمت ارز، هزینه‌ی زیادی برای تهیه‌ی آن‌ها صرف می‌شود.

مرکز میکروپیگمنتیشن

مرکزی که برای انجام میکرپیگمنتیشن لب به آنجا مراجعه می‌کنید هم روی قیمت نهایی میکروپیگمنتیشن تاثیرگذار خواهد بود. مرکز میکرپیگمنتیشن باید حتماً مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد؛ به مراکز بدون مجوز نباید اعتماد کنید.

مرکز میکرپیگمنتیشن حتماً باید به نکات بهداشتی اهمیت دهد و در صورتی که پیگمنتر یک مرکز از دستکش و ماسک یک‌بار مصرف استفاده نکند نمی‌توان چندان روی بهداشت آن مرکز حساب باز کرد.

بهتر است مرکزی را انتخاب کنید که برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد و زیاد شلوغ نباشد. آرامش محیط قطعاً بر تمرکز پیگمنتر تاثیر خواهد گذاشت و همچنین استرس مشتری را کاهش می‌دهد.

فراموش نکنید که قیمت میکروپیگمنتیشن لب باید منطقی باشد و به هیچ وجه نباید به مراکزی که از شما قیمت‌های خیلی بالاتر یا حتی خیلی پایین‌تر از قیمت نرمال بازار را پیشنهاد می‌کنند، اعتماد کنید. خجالت را کنار بگذارید و حتما قبل از تصمیم‌گیری هزینه‌ی جلسات ترمیمی را نیز جویا شوید .

سخن پایانی

در ایران مراکز زیادی به ارائه‌ی خدمات میکروپیگمنتیشن لب مشغولند که با تحقیق می‌توانید بهترین انتخاب را از میانشان انجام دهید و در عین حال که زیبایی لب‌هایتان را چندین برابر می‌کنید، هزینه‌ی زیادی را بابت قیمت میکروپیگمنتیشن لب نپردازید. آیا شما تاکنون میکروپیگمنتیشن لب انجام داده‌اید؟ چه مراکزی را برای این کار پیشنهاد می‌کنید؟ تجربه‌ها و پیشنهاداتان را در کامنت‌ها، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

پس از انجام میکروپیگمنتیشن لب چه مراقبت‌هایی لازم است؟

  • بعد از انجام میکروپیگمنتیشن از کرم‌های ترمیم کننده‌ی پوست نظیر ویتامین A استریل چشمی استفاده کنید.
  • درصورت تبخال زدن، هم‌زمان با پماد ویتامین A از پماد آسکلوویر روی تبخال استفاده کنید.
  • در فرایند پوست‌ریزی از کندن پوست‌های لب خودداری کنید.
  • از آنجایی که رنگدانه‌ی تزریق شده زیر پوست در معرض نور آفتاب سریع‌تر کمرنگ می‌شود، دو هفته پس از پوست‌ریزی از بالم لب‌های حاوی ضدآفتاب استفاده کنید.
  • تا دو هفته پس از آرایش دائم لب، انجام هرگونه آرایشی روی لب ممنوع است.
  • رنگ میکروپیگمنتیشن لب پس از چند سال کمرنگ‌تر می‌شود و پس از مدتی نیاز است مجددا آن را ترمیم کنید.

منابع:

https://www.arayar.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%BE%DB%8C%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%88-165/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%BE%DB%8C%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-1404/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *